سخنگوی مجلس لیبی: اتحادیه عرب از اختلافات بین رهبران خود رنج می برد

© REUTERS / Hani Amaraسخنگوی مجلس لیبی: اتحادیه عرب از اختلافات بین رهبران خود رنج می برد
سخنگوی مجلس لیبی: اتحادیه عرب از اختلافات بین رهبران خود رنج می برد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عقیل صالح: اتحادیه کشورهای عربی  به دلیل اختلاف نظر مداوم بین رهبران کشورهای عضو، نمی تواند تصمیمات موثری اتخاذ کند.

به گزارش اسپوتنیک، عقیل صالح، سخنگوی مجلس لیبی گفت: اتحادیه کشورهای عربی به دلیل اختلاف نظر مداوم بین رهبران کشورهای عضو، نمی تواند تصمیمات موثری اتخاذ کند.

وی گفت: من معتقدم که اتحادیه کشورهای عربی به خاطر اختلافات موجود بین رهبران آنها قادر به انجام کاری نیست. تنها کاری که آنها می توانند این است که یا محکوم کنند یا رد کنند یا اینکه ابراز نارضایتی کنند، اما این اظهارات منجر به چیزی نمی شود و جلوی خصومت ها را نمی گیرد. تصمیمات آن ممکن است متفق القول باشد، اما هر نماینده عرب حق دارد حق وتو برای هر یک از آنها داشته باشد و این کار را دشوار می کند. در این رابطه ما معتقدیم که لازم است منشور لیگ تغییر داده شود تا بتواند توسط اکثریت پذیرفته شود.

صالح خاطرنشان کرد، در شرایط فعلی مقامات در شرق لیبی بیشتر بر این واقعیت حساب می کنند که ملت عرب بر حاکمان خود فشار وارد کنند.

وی گفت: "لازم است که آنها از لیبی حمایت کنند و از استقلال و تمامیت ارضی آن دفاع کنند."

سخنگوی مجلس لیبی همچنین درباره درخواستهای مكرر برای اجرای معاهده دفاع جمعی اتحادیه عرب در اقدامات ترکیه در لیبی اظهار نظر كرد و گفت: "این توافق تنها در صورتی مفید خواهد بود که چنین تصمیماتی توسط اکثریت گرفته شود و دیگران را ملزم سازد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала