انتشار عکس پایگاه "عظیم" روسیه در منطقه قطب شمال

CC BY 4.0 / Alexey Ereshko / Ministry of Defence of the Russian Federation / (cropped image)Российские десантники после десантирование в арктических условиях
Российские десантники после десантирование в арктических условиях - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه The Drive می نویسد: روسیه طول باند فرودگاه نظامی خود به نام "ناگورسکویه" در جزیره الکساندرا لند مجمع الجزایر سرزمین فرانتس یوزفکه، واقع در منطقه قطب شمال را شمالی ترین نقطه در روسیه است ، از 2.5 کیلومتر به 3.5 کیلومتر افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه که تصاویر ماهواره ای منحصر به فرد از شرکت Planet ، صاحب ماهواره Planet  در تاریخ 13 اوت دریافت کرده ، احتمال می دهد طول باند فرودگاه فوق الذکر اجازه دهد هرهواپیمای متعلق به نیروهای مسلح روسیه در این پایگاه نظامی فرود آید.

​نشریه The Drive احتمال می دهد جنگنده مافوق صوت رهگیر و دوربرد میگ 31 در این پایگاه هوایی مستقرشوند. این نشریه خاطرنشان می سازد هواپیماهای حمل و نقل ایل -76 به این پایگاه پرواز کرده و مواد غذایی ، تجهیزات و پرسنل را به آنجا می رسانند.

طبق نوشته The Drive ، بمب افکن های استراتژیک توپولف 95 و توپولف 160 و همچنین هواپیماهای ضد زیردریایی دوربرد توپولف-142 و هواپیماهای ضد زیردریایی برد ایلیوشین -38 با برد متوسط ​​، می توانند در فرودگاه نظامی خود "ناگورسکویه" فرود آیند.

این نشریه در دنباله می نویسد: "این هواپیماها قبلاً از پایگاه هایی در سرزمین اصلی روسیه پروازهای منظم را به قطب شمال انجام داده اند و مشکلات زیادی را برای دشمنان بالقوه به وِیژه زیردریایی های خارجی ایجاد کرده اند که مدت هاست از آب های دور دست و یخ بسته برای جلوگیری از شناسایی در حوادث مختلف استفاده می کنند."

The Drive خاطرنشان می کند که داشتن پایگاه در قطب شمال به روسیه اجازه می دهد تا "آسمان و دریا را در مسافت های طولانی" در اطراف این پایگاه کنترل کند و خاطرنشان می سازد علت علاقمندی روسیه به منطقه ، وجود ذخایر معدنی و استفاده از امکانات حمل و نقل از طریق این منطقه در رابطه با گرمایش جهانی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала