سازمان بهداشت جهانی زمان پایان همه گیری کرونا را پیش بینی کرد

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniسازمان بهداشت جهانی زمان پایان همه گیری کرونا را پیش بینی کرد
سازمان بهداشت جهانی زمان پایان همه گیری کرونا را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بشریت قادر خواهد بود همه گیری نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) را طی حدود دو سال رفع کند.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "در شرایط ما ، تعداد زیادی از فن آوری ها وجود دارد. در شرایط وجود ارتباطات گسترده ، ویروس سریعتر شیوع می یابد ، اما ما فناوری متوقف کردن آن را داریم."

قبریسوس خاطرنشان کرد: بیماری همه گیر آنفولانزای اسپانیایی که بشریت در سال 1918 با آن روبرو شد دو سال به طول انجامید ، اما سازمان بهداشت جهانی امیدوار است که با کووید 19 سریعتر مقابله کند. به نوبه خود ، ماریا ون کرکوو رئیس گروه فنی واحد بیماری های اضطراری سازمان بهداشت جهانی  گفت که این سازمان برای تعیین جهش های COVID-19 یک گروه کاری ایجاد کرده است.

در اوایل ماه اوت ، کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد که همه گیری COVID-19 هنوز یک وضع فوق العاده در زمینه بهداشت عمومی با اهمیت بین المللی است و خاطرنشان کرد: خطر این همه گیری برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

آزمایشات بالینی واکسن روسی کووید-19 در ماه سپتامبر به اتمام می رسد - اسپوتنیک ایران
آزمایشات بالینی واکسن روسی کرونا در ماه سپتامبر به اتمام می رسد

مایکل رایان ، مدیر برنامه های اضطراری  سازمان بهداشت جهانی ، در اواخر ماه ژوئیه اعلام کرد واکسیناسیون  مردم علیه کروناویروس زودتر از نیمه اول سال 2021 آغاز نخواند شد

رایان خاطرنشان كرد كه سازمان بهداشت جهانی برای تضمین دسترسی جهانی به واكسن کرونا تلاش می كند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری بیشتر در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن از ماسک استفاده نموده، فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

تعداد افراد مبتلا به نوع جدید کرونا در جهان از 22.5 میلیون نفر فراتر رفته و تقریبا 800 هزار نفر از مبتلایان جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала