امارت: همکاری با اسرائیل منافع اقتصادی و فرهنگی به همراه خواهد داشت

© Fotolia / Philipusامارت: همکاری با اسرائیل منافع اقتصادی و فرهنگی به همراه خواهد داشت
امارت: همکاری با اسرائیل منافع اقتصادی و فرهنگی به همراه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه امارات متحده عربی همکاری کشورش با اسرائیل را همراه با منافع اقتصادی و فرهنگی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، عمر سیف غباش، معاون وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی در امور فرهنگی امارات متحده عربی در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح نمود که همکاری با اسرائیل منافع اقتصادی و فرهنگی برای کشورش به همراه خواهد داشت.

انتقاد رییس جمهور ایران از توافق امارت و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
انتقاد رییس جمهور ایران از توافق امارت و اسرائیل

غباش بیان داشت: در خصوص مزایای اقتصادی، من فکر می‌کنم که ما یک بستر جهانی هستیم. به عنوان یک کشور، ما یک بستر جهانی هستیم: ما درگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و تمامی انواع سایت‌های فنی خودمان را داریم و شکی نیست که اسرائیلی‌ها نیز دارای بستر فنی قوی هستند. ما در امارات مراکز مالی داریم و فکر می‌کنم ارتباط با اسرائیل به طور بالقوه می‌تواند حجم بیشتری به این حوزه اضافه کند.

معاون وزیر امور خارجه امارات در خصوص مزایای فرهنگی نیز اظهار داشت: شهروندان امارات متحده عربی علاقه مند به یادگیری زبان عبری هستند و برخی نیز قبلاً با سؤالاتی درباره افتتاح سفارت در اسرائیل و امکان یادگیری زبان به بنده نامه‌هایی ارسال كرده‌اند.

هفته گذشته، اسرائیل و امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط به طور کامل توافق کردند. در بیانیه سه جانبه مشترک با ایالات متحده در این رابطه گفته می‌شود كه اسرائیل با توجه به توافق با امارات، تصمیم خود برای تمدید حاکمیت بر قلمرو کرانه باختری را موقتاً به تعویق می اندازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала