سفر قریب الوقوع دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس آژانس بین المللی اتمی: هیچ اطلاعاتی در مورد غنی سازی مخفیانه اورانیوم در ایران ندارم
رئیس آژانس بین المللی اتمی: هیچ اطلاعاتی در مورد غنی سازی مخفیانه اورانیوم در ایران ندارم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع دیپلماتیک اعلام کردند که رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قصد دارد برای نخستین‌بار طی روزهای آینده به ایران سفر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایلنا ، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان این سفر خود با مقام‌های عالی‌رتبه ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنا بر این گزارش‌، بناست وی در جریان  سفر خود خواستار همکاری بیشتر در زمینه بررسی دو تاسیسات هسته ای در ایران شود. آتش‌سوزی در تاسیسات نطنز از دیگر مسائلی خواهد بود که گروسی درباره آن با مقام‌های ایرانی به گفت‌وگو خواهد نشست.

ایران: سوله ‌آسیب‎دیده نطنز با تجهیزات پیشرفته‌تر بازسازی می‌شود  - اسپوتنیک ایران
ایران: سوله ‌آسیب دیده نطنز با تجهیزات پیشرفته‌تر بازسازی می‌شود

چندی پیش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  اعلام کرد ایران در حال انتقال نسل جدیدی از سانتریفیوژهای پیشرفته برای تولید بیشتر سوخت هسته‌ای در سایت نطنز است.

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در تأسیسات هسته‌ای نطنز آتش‌سوزی رخ داد . این تأسیسات در شمال استان اصفهان، یکی از مهم‌ترین سایت‌های غنی‌سازی اورانیوم در ایران به حساب می‌آید. بر اساس ارزیابی اولیه کارشناسان که با تطبیق عکس‌های منتشرشده توسط سازمان انرژی اتمی ایران و تصاویر ماهواره‌ای گوگل انجام شده، محل حادثه مرکز مونتاژ سانتریفوژ ایران بوده‌ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала