انتشار پروتکل بزرگان صهیون

© Fotolia / Andrea Izzottiاداره تحقیقات فدرال آمریکا
اداره تحقیقات فدرال آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اداره تحقیقات فدرال آمریکا با انتشار پروتکل بزرگان صهیون مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، اف‌بی‌آی با انتشار پروتکل بزرگان صهیون در حساب کاربری خود در توییتر مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

لینک سند 139 صفحه‌ای ضد یهودی که تا قبل از این در سایت کتابخانه دیجیتالی اداره تحقیقات فدرال آمریکا وجود داشت بدون هرگونه توضیحی سر از صفحه اف بی آی در توییتر درآورد. از اینرو این انتشار مورد انتقاد تعدادی از کاربران قرار گرفت و گفتند که انتشار این سند باعث گسترش روحیات ضد یهودی در جامعه خواهد شد و تبلیغ اضافی برای آنها خواهد بود.

رهبر ایران: در مورد یهودی شدن بیت المقدس، غلط بیخودی میکنند - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: در مورد یهودی شدن بیت المقدس، غلط بیخودی میکنند

یکی از کاربران نوشت:«واقعا تعجب‌آور است، انتشار این سند در زمانی که حملات ضدیهودی هرچه بیشتر می شود. کاربر دیگری نوشت:«وزارت خارجه آمریکا ضدیهودی‌ترین سند در تاریخ را به اشتراک گذاشت».

دیرتر اف بی آی این سند را حذف کرد و از تمام کاربرانی عذرخواهی کرد که انتشار این سند باعث ناراحتی آنها شده بود.

پروتکل بزرگان صهیون در ۲۴ فصل یا پروتکل، که خلاصه مذاکرات ملاقات‌های رهبران یهودی است، به «نقشه‌های پنهانی یهودیان» برای حکومت بر جهان از طریق دخل و تصرف در اقتصاد، کنترل رسانه‌های همگانی و دامن‌زدن به اختلافات مذهبی پرداخته‌است. مدرکی قانع کننده وجود دارد که «پروتکل» جعلی و سرقت ادبی است.

نسخه‌های آن در سراسر اروپا، ایالات متحده، آمریکای جنوبی و ژاپن توزیع شده است. ترجمه عربی آن نیز نخستین‌بار در سال ۱۹۲۰ منتشر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала