اثبات امنیت واکسن آدنوویروس

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر اثبات امنیت واکسن آدنوویروس
اثبات امنیت واکسن آدنوویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: امنیت واکسن ساخته شده بر اساس آدنوویروس با کاربرد جهانی آن به اثبات رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دمیتریف رئیس بنیاد سرمایه‌گذاری‌های مستقیم اعلام کرد که واکسن ساخته شده بر اساس آدنوویروس آزمایشات چند ساله را از سرگذرانده و در بیش از 250 کار تحقیقی بالینی مطابق با مقالات منتشره در مجلات معتبر پزشکی مورد پژوهش قرار گرفتند.

راه مبارزه با افسردگی بدون دارو  - اسپوتنیک ایران
راه مبارزه با افسردگی بدون دارو

وی به سوال مربوط به امن بودن واکسن ضد کووید روسیه پاسخ داد و به عنوان نمونه کاربرد فعال  واکسن آدنوویروس، از ارتش آمریکا نام برد که در رابطه با اعضای جدید چند دهه است که از این واکسن‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود:«واکسن‌هایی که حاوی آدنوویروس‌های زنده انسانی هستند از جمله در ارتش آمریکا برای واکسیناسیون تمام افرادی که تازه به خدمت احضار می‌شوند مورد استفاده قرار می گیرند. از سال 1971در آنجا واکسیناسیون بیش از 10 میلیون نفر با این نوع واکسن به انجام رسیده است. نسل دوم این نوع واکسن از سوی اداره کنترل موادغذایی و دارو آمریکا در سال 2011 به تصویب رسید و تا کنون در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد».

این نوع واکسن آزمایشات چند ساله را پشت سرگذاشته است و در باره بروز عوارض جداگانه‌ای که با کاربرد آن در ارتباط باشد، تحقیقات کاملی به انجام رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала