ترامپ از خروج نیروهای ائتلاف از عراق طی سه سال خبر داد

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeترامپ از خروج نیروهای ائتلاف از عراق طی سه سال خبر داد
ترامپ از خروج نیروهای ائتلاف از عراق طی سه سال خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های عراقی به نقل از رئیس جمهور آمریکا از خروج کامل نیروهای ائتلاف بین المللی از این کشور طی سه سال خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری عراقی "اینا"، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در گفتگوی راهبردی بین ایالات متحده و عراق اظهار داشت كه نیروهای ائتلاف بین المللی ظرف سه سال به طور كامل از این كشور عربی خارج خواهند شد.

ترامپ تصریح کرد: ما بخش قابل توجهی از سربازانمان را از عراق بیرون آورده ایم، تعداد کمی از نظامیان باقی ماندند. ما متعهد به عقب نشینی سریع نیروهای ائتلاف بین المللی در طی سه سال هستیم.

ترامپ: آمریکا عملاً نیروهای خود را از عراق خارج کرده است - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا عملاً نیروهای خود را از عراق خارج کرده است

به گفته این آژانس، در جریان گفت و گوهای استراتژیک، واشنگتن و بغداد در خصوص تشکیل گروهی از متخصصان برای گفتگو در مورد "سازوکارها و زمان خروج نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده از عراق" توافق کردند.

گفت و گو بین دو کشور پس از آنكه پارلمان عراق ۵ ژانویه با اکثریت آراء خواستار خروج نیروهای خارجی از این کشور و همچنین بازنگری در شکل همکاری با ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری آمریکا گردید، قطع شده بود. این اقدامات به منزله پاسخ به عملیات ایالات متحده در حوالی فرودگاه بین المللی بغداد بود که منجر به کشته شدن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابو مهدی المهندس، معاون فرمانده حشد الشعبی عراق شد. در واشنگتن معتقد بودند آنها در سازماندهی حمله به سفارت آمریكا در بغداد در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ دست داشتند. در پاسخ، ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق حمله کرد.

پس از این وقایع ، ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده تعدادی از تاسیسات را که ارتش آمریکا قبلاً در آن مستقر شده بود ، از جمله تعدادی از پایگاه های هوایی و همچنین مقر مشاوران نظامی ائتلاف را به ارتش عراق تحویل داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала