قصد اتحادیه اروپا برای تحریم مقصران خشونت در بلاروس

© AFP 2023 / Sergei Gaponقصد اتحادیه اروپا برای تحریم مقصران خشونت در بلاروس
قصد اتحادیه اروپا برای تحریم مقصران خشونت در بلاروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شارل میشل رئیس شورای اروپا قول داد که به زودی تحریم های اتحادیه اروپا در رابطه اوضاع در بلاروس علیه مقصران خشونت در این کشور وضع شود .

به گزارش اسپوتنیک، شارل میشل در یک کنفرانس مطبوعاتی به دنبال نشست اضطراری رهبران اتحادیه اروپا درباره اوضاع بلاروس گفت: "ما به زودی تحریم هایی را اعمال خواهیم کرد." به گفته وی ، این تحریم ها علیه کسانی خواهد بود که مسئول "خشونت ، ستمگری و دستکاری و تحریف نتایج  انتخابات" هستند.

اعتراضات بلاروس - اسپوتنیک ایران
پرتاب سنگ و سنگرسازی در بلاروس +ویدئو

رئیس شورای اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد لیست افراد مورد تحریم توضیح داد كه او نمی تواند اعمال تحریم علیه الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلاروس را منتفی بداند .

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا با توجه به اوضاع در بلاروس قصد دارد تحریم هایی را اعمال کند و اکنون سرویس های اتحادیه اروپا باید تصمیم رسمی را در اینباره بگیرند.

اعتراضات گسترده مخالفان در بلاروس 9 آگوست ، پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور  آغاز گردید  كه الكساندر لوكاشنكو برای ششمین بار در آن برنده شد. طبق اطلاعیه کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، وی 80.1 درصد آرا را به دست آورد اما  مخالفان معتقدند که سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد اپوزیسیون و نه لوکاشنکو در انتخابات پیروز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала