واکسیناسیون ۵۰ درصد از مردم روسیه برای اثربخشی مصونیت جمعی

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر واکسیناسیون ۵۰ درصد از مردم روسیه برای اثربخشی مصونیت جمعی
واکسیناسیون ۵۰ درصد از مردم روسیه برای اثربخشی مصونیت جمعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام پروفسور مرکز تحقیقات ملی گامالیا برای اثربخشی مصونیت جمعی، باید حداقل ۵۰ درصد از جمعیت روسیه واکسینه شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مدوستنیک"، آناتولی آلتشتین، ویروس شناس و استاد مرکز تحقیقات ملی گامالیا اظهار داشت که برای اثربخشی مصونیت جمعی، حداقل ۵۰ درصد از جمعیت روسیه باید واکسینه شوند.

این ویروس شناس تصریح کرد که بسیاری در روسیه به طور غیر منطقی با واکسیناسیون مخالف هستند، که این موضوع ممکن است از واکسینه شدن تعداد زیادی از بیماران جلوگیری کند. وی افزود: مصونیت جمعی بر گسترش ویروس کرونا تاثیر می‌گذارد و با انتقال فعال، افراد در معرض مکانیسم‌های محافظتی قرار می‌گیرند که این روند را پیچیده می‌کند.

فراخوان به تعامل بین المللی برای دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
فراخوان به تعامل بین المللی برای دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا

آلتشتین اظهار داشت: ممکن است پس از یک یا دو سال دیگر واکسن لازم نباشد، زیرا ویروس کرونا غیرقابل پیش بینی است. در سال ۲۰۰۲، چین و ویتنام شیوع سارس (سندرم حاد تنفسی) داشتند که باعث کشته شدن بسیاری از مردم شد. متخصصان واکسن را ایجاد کردند، اما به آن احتیاج نداشتند، زیرا ویروس به تدریج به خودی خود ضعیف شد. چند سال بعد شیوع مرس (سندرم تنفسی خاورمیانه) در خاورمیانه رخ داد و ۸۰۰ نفر جان باختند، اما حتی در آن زمان نیز به دارو نیاز نبود.

پیش از این روسیه از ثبت اولین واکسن کووید-۱۹ در جهان خبر داده بود. این دارو  "اسپوتنیک وی" نامگذاری شده و تمام آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته است. افزوده می شود که واکسن روسی بر پایه شاخه آدنوویروس توسط وزارت بهداشت روسیه در تاریخ ۱۱ اوت به ثبت رسید و اولین واکسن ثبت شده ضد کووید در بازار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала