موضع سازمان ملل در رابطه با تصمیم جدید آمریکا ضد ایران

© Flickr / UN Genevaموضع سازمان ملل در رابطه با تصمیم جدید آمریکا ضد ایران
موضع سازمان ملل در رابطه با تصمیم جدید آمریکا ضد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان ملل در رابطه با تصمیم تازه آمریکا برای استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران، گفت: موضع ما در قبال توافق هسته ای تغییری نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، اسفتان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در کنفرانس خبری درباره حمایت از توافق هسته‌ای ایران گفت: موضع بنیادین ما در حمایت از توافق هسته ای (برجام) تغییری نکرده و همان است.

سفیر روسیه در ایران - اسپوتنیک ایران
سفیر روسیه در تهران: تلاش آمریکا در برابر ایران غیرقانونی است

وی در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم تازه آمریکا پس از شکست در شورای امنیت سازمان ملل، برای به کار گرفتن مکانیسم بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای علیه ایران، اظهار داشت: آن ‌چه کشورهای عضو تصمیم می گیرند انجام دهند، تصمیم مستقل آن ها در این موقعیت است.

بر اساس این گزارش، اظهارات دوجاریک در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا پیش از این تهدید کرده بود در صورت عدم تصویب پیش نویس قطعنامه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه داده بود، علی رغم خروجش از برجام و به بهانه این که قطعنامه ۲۲۳۱ آن را عضوی از برجام معرفی می کند، می تواند سازوکار بازگردانی تحریم ها را که تنها در چارجوب برجام و برای اعضای برجام قابل استفاده است، برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند.

تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала