لوکاشنکو عنصر نامطلوب در اروپا نامیده شد

© Sputnik / Belarusian Telegraph Agency/ Maksim Gucheckلوکاشنکو عنصر نامطلوب در اروپا نامیده شد
لوکاشنکو عنصر نامطلوب در اروپا نامیده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرفین از تصمیم وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعمال مجازات علیه همه کسانی که درگیر خشونت و مسئولیت تقلب در انتخابات بلاروس هستند استقبال کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در وب سایت حزب خلق اروپا آمده است: احزاب پیشرو پارلمان اروپا بیانیه مشترکی درباره اوضاع در بلاروس صادر کردند، که در آن آنها الكساندر لوكاشنكو رهبر بلاروس را عنصری نامطلوب خواندند.

لوکاشنکو: تحت فشار هیچ کاری را انجام نخواهم داد - اسپوتنیک ایران
لوکاشنکو: تحت فشار هیچ کاری انجام نخواهم داد

سیاستمداران معتقدند که انتخابات ۹ آگوست نه آزاد و نه عادلانه نبود و داده ها حاکی از پیروزی سوتلانا تیخانوفسکایا است.
در این بیانیه آمده است: بنابراین ما الكساندر لوكاشنكو را به عنوان رئیس جمهور منتخب بلاروس انتخاب نمی كنیم و او را شخصیت نامطلوبی در اتحادیه اروپا می دانیم.

در همین راستا، احزاب خواستار برگزاری انتخابات جدیدی با نظارت ناظران مستقل هستند.

علاوه بر این، آنها بازداشت معترضین و اعمال خشونت و شکنجه علیه معترضین را محکوم کردند. "ما خواستار بررسی جامع این جنایات هستیم که نمی تواند بدون مجازات باقی بماند".

به طور جداگانه، طرفین از تصمیم وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعمال مجازات علیه همه کسانی که درگیر خشونت و مسئولیت تقلب در انتخابات هستند استقبال کردند.

در همین زمان، از سیاستمداران خواسته شد كه هر چه سریعتر این لیست ها را تهیه كنند.

در این بیانیه همچنین از مقامات اتحادیه اروپا خواسته شده است که روابط و همکاری با مینسک از جمله در چارچوب مشارکت شرقی را دوباره بررسی کنند.

به بروکسل پیشنهاد شده است که یک نماینده ویژه منصوب کند که از روند انتقال صلح آمیز قدرت مطابق با خواست مردم بلاروس حمایت کند.

درخواست تجدید نظر با عبارت "زنده باد بلاروس!" صورت گرفت.

بر اساس داده های رسمی، در آخرین انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، تیخانوفسکایا تقریباً بیش از ۱۰ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که رئیس جمهور فعلی لوکاشنکو بیش از ۸۰ درصد آرا را از آن خود کرده است.

هزاران شهروند بلاروس نتایج انتخابات را به رسمیت نشناختند و در تظاهرات شرکت کردند. این اعتراضات به درگیری با پلیس ضد شورش شدت گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала