واکنش ها در شبکه های اجتماعی به تنش ها بین ایران و امارات

© Fotolia / Philipusواکنش ها در شبکه های اجتماعی به تنش ها بین ایران و امارات
واکنش ها در شبکه های اجتماعی به تنش ها بین ایران و امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران شبکه های اجتماعی به تنش های اخیر ایران و امارات در پی توافق این کشور با اسرائیل، واکنش های مختلفی نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از توافق عادی سازی روابط امارات و اسرائیل بسیاری از مقامات ایران با این توافق واکنش نشان دادند.

واکنش مقامات ایران به توافق امارات و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
واکنش مقامات ایران به توافق امارات و اسرائیل

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز یک شنبه در واکنش به توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل گفت: این روزها مواجه شدیم با یک کشور همسایه ما که خودش را به دشمن دنیای اسلام و منطقه و قاتل ملت فلسطین نزدیک کرد و تصمیم گرفت خود را به رژیم صهیونیستی نزدیک کند. کشور مسلمانی که مردم متدینی و بسیار خوبی دارد، حاکمانش فکر می‌کنند اگر به رژیم صهیونیستی نزدیک شود اقتصاد و امنیت آن درست می‌شود که این موضوع اشتباه است این اقدام صد در صد محکوم و غلط است. این کار این حاکمان برای رأی آوردن یک نفر در واشنگتن است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به اقدام امارات در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیئه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس توافق ابوظبی و اسرائیل را محکوم کرد و حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین را مورد تاکید قرارداد.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس ایران در امور بین‌الملل در توییتر خود نوشت: ‏⁧‫رویکرد ⁧‫امارات‬⁩ برای عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و جنایتکار ⁧‫اسراییل‬⁩، نه تنها به نفع صلح و امنیت نیست بلکه در خدمت به تداوم جنایات صهیونیست‌هاست. وی افزود: رفتار ابوظبی هیچ توجیه‌ای ندارد و پشت کردن آشکار به آرمان فلسطین و قدس است. با این خطای راهبردی امارات در آتش صهیونیسم گرفتار می‌شود.

​برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز با انتشار تصاویر پیام های موافق و مخالف نسبت به این موضوع واکنش دادند.

کاربری با نام "مالک" در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: کشور جعلی اسرائیل از خودش نمی تونه دفاع کنه و مثل سگ از ایران و حزب الله می ترسه ، حالا فکر کن امارات رفته که بره زیر چتر حمایت صهیونیست. عقل که نباشد جان در عذاب است....

کاربر دیگری نوشت: ما هرچه می‌کشیم از بی‌متولی بودن ایران است، نه همسایگان!

​محمد سعید ابراهیمی از کاربران توئیتر نیز با انتشار تصویری نوشت: روزگاری نخست وزیر امارات، افتخارش "شوفری" رئیس جمهور ایران بود.

کاربر دیگری با نام حسام، با به اشتراک گذاشتن صفحه نحست روزنامه وال استریت ژورنال نوشت:توافق امارات و اسرائیل آغازی است بر پایان امارات متحده عربی. امارات کوچک با این خیانت جدید، حکم هدم و هلاکت خود را امضا کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала