نسخه قدیمی کرونا ویروس کشف شد

© REUTERS / Khamنسخه قدیمی کرونا ویروس کشف شد
نسخه قدیمی کرونا ویروس کشف شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده دانشمندان امریکایی، پیش از این کروناویروس در سال 2012 با بدن انسان در چین سازگار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سان، نسخه جدید ویروس کرونا توسط ویروس شناس جاناتان لاتام و زیست شناس آلیسون ویلسون مورد بررسی قرار گرفته است.

کرونا  - اسپوتنیک ایران
ویروس کرونا در آزمایشگاه چین تولید نشده است

به گفته محققان ، آنها موفق به یافتن سوابق پزشک معالجه کارگران معدن از استان چین یوننان شدند که قبلاً آنها در معدن مدفوع خفاش ها را به مدت دو هفته تمیز کرده بود. این پزشک نوشت: این بیماران علائم مشخصه کرونا به ویژه سرفه خشک ، تب بالا ، درد بدن و ذات الریه داشتند. در ان زمان چندین بیمار در طول دوره درمان به دستگاههای تهویه مصنوعی متصل شدند، در نتیجه سه نفر از شش کارگر درگذشتند.

بعداً نمونه هایی از آنالیزهای خون این معدنکاران برای آزمایش به آزمایشگاه در ووهان ارسال شد. کارشناسان محلی دریافتند که همه بیماران به کرونا ویروس آلوده شده اند. بنابراین ، لاتام و ویلسون معتقدند ، این احتمال وجود دارد که کووید 19 پیش از این وجود داشته و مدت هاست که با بدن انسان سازگار شده است.

براساس آخرین اطلاعات ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از 21.3 میلیون نفر فراتر رفته است. این بیماری همهگیری 188 کشور را درگیر کرده است. در طول کل این بیماری همه گیر 13.3 میلیون نفر بهبود یافته اند. اعتقاد بر این است که اولین شیوع آن در دسامبر سال 2019 در ووهان رخ داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала