موشک های بالستیک روسی قادرند از صفحات ضخیم یخی قطب شمال شلیک شوند

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر موشک های بالستیک روسی هنگام پرتاب، یخ های ضخیم قطب شمال را سوراخ می کنند
موشک های بالستیک روسی هنگام پرتاب، یخ های ضخیم قطب شمال را سوراخ می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی فوربس به توانمندی جدید روسیه علاقمند شده است.

به گزارش اسپوتنیک، زیردریایی های هسته ای روسیه قادر شدند که موشک های بالستیک را از میان یخ های ضخیم قطب شمال شلیک کنند. ناوگان زیر دریایی روسیه نوعی "خرد کننده" دریافت کرده است که می تواند سوراخی را در لایه های یخی تا ضخامت چهار متر ایجاد کند. 

با ذوب شدن یخ ها در قطب شمال، تلاش و مبارزه کشورها برای دسترسی به منابع مفید این منطقه بیشتر و واقعی تر می شود. بر کسی پوشیده نیست که روسیه بهتر از همه برای این نبرد آماده شده است و شانس ها و فرصت های زیای برای رهبر شدن در این منطقه دارد.

نشریه فوربس اشاره می کند که اکنون زیردریایی های روسی راهی برای شلیک موشک های بالستیک از طریق یخ های ضخیم قطب شمال پیدا کرده اند و می افزاید: در این زمینه موشک های خرد کننده کمک می کنند که در صفحات یخی قطب شمال تا ضخامت چهار متر سوراخ ایجاد شود و بدین ترتیب زیردریایی خود را در معرض خطر قرار نمی دهد، زیرا موشک بالستیک می تواند بدون هیچ مشکلی و به راحتی از سوراخ های ایجاد شده شلیک شود. نویسنده مقاله در فوربس خاطرنشان می کند که این باید دلیلی باشد برای فرماندهی ارتش آمریكا كه در مورد قابلیت های قطب شمال روسیه تأمل كند.

یکی دیگر از مزیت های این قابلیت جدید که توسط رسانه ها ذکر شده این است که زیردریایی نیازی به جستجوی مکان هایی با لایه یخی نازک تر برای پرتاب ندارد و می تواند از اعماق دریا موشک بالستیک را شلیک کند، زیرا قرار گرفتن زیردریایی در مکان هایی با لایه های یخی نازک می تواند باعث شود تا دشمن زیردریایی را برای نابودی تشخیص دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала