افزایش رکورد فوتی‌های کووید

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان جهانی بهداشت
 سازمان جهانی بهداشت   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جهان بیش از 21 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیش از 21 میلیون نفر به ویروس کووید مبتلا شده‌اند و بیش از 755 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

طی یک روز گذشته مطابق با اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در جهان 294237 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است و تعداد فوتی ها 9985 نفر اعلام شده است.  این دومین سطح بالای فوتی‌ها در تمام دوره شیوع پاندمی است.

در 17 ماه آوریل تعداد فوتی ها 12453 نفر به ثبت رسیده بود. تعداد کل مبتلایان  به 21026758 نفر  و تعداد کل فوتی‌ها بر اثر ابتلا به کووید به 755786 نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران
نیاز جهان به انواع مختلف واکسن ضد کووید

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала