اعتراضات در بلاروس: شلیک پلیس به معترضان، یک نفر زخمی شد

اشتراک
تظاهرات اعتراضی غیرمجاز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، نه تنها در پایتخت بلاروس، بلکه در مناطق دیگر نیز صورت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور بلاروس اعلام کرد، كه مأموران پلیس این کشور در برست از سلاح های خدماتی استفاده كردند، یكی از شركت كنندگان در این تظاهرات غیرمجاز زخمی شد.

احتمالا رهبر اعتراضات در مینسک دستگیر شده است  - اسپوتنیک ایران
احتمالا رهبر اعتراضات در مینسک دستگیر شده است

اولگا کمودانوا سخنگوی وزارت کشور بلاروس، به اسپوتنیک گفت: در برست، گروهی از شهروندان با پرخاشگری که با میلگرد در دستان خود بودند، به مأموران پلیس حمله کردند. اعلانیه های هشدار دهنده آنها را متوقف نکرد. برای محافظت از زندگی و سلامتی کارمندان، از سلاح استفاده شد. یکی از مهاجمان زخمی شد.

وی همچنین گفت که در ذودزینا، راننده یک دستگاه خودروی نیسان به یک سرباز برخورد کرد و سپس سریعا حرکت کرد. قربانی با جراحات بی شماری به بیمارستان منتقل شد.

کمودانوا گفت: فقط در یک روز، ۵ حمله عمدی با استفاده از اتومبیل بر روی مأموران انتظامی انجام شد.به گفته وی، در ژابینکا، فرد ناشناسی یک کوکتل مولوتوف را به سمت خودروی پلیس پرتاب کرد، که در نتیجه خودرو گرفتار آتش شد.

سخنگوی وزارت کشور بلاروس گفت: مقامات تحقیقاتی ۱۷ پرونده جنایی را با توجه به واقعیت های حمله به کارمندان آغاز کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه گذشته در بلاروس برگزار شد. بر اساس داده های اولیه کمیسیون مرکزی انتخابات،  رئیس جمهور فعلی الکساندر لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز این دوره شد.

بعد از اینکه نتایج رای گیری معلوم شد، اعتراضات غیرمجازی توسط کسانی که مخالف نتایج انتخابات بودند، در مینسک و تعدادی از مناطق آغاز شد، که دوشنبه و سه شنبه ادامه داشت.

نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضین از جمله نارنجک های دودزا و گلوله های پلاستیکی و تجهیزات ویژه برای متفرق نمودن معترضین استفاده کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала