گردشگری فضایی + ویدئو + عکس

© Fotolia / James Thewسیاره زمین
سیاره زمین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا تحقق این آرزو برای همه ممکن خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای «اسپیس»، گردشگری فضایی، یک فعالیت تجاری است که به مشتریان خود تجربه بودن در فضا را می‌دهد، در واقع امروز این فعالیت تبدیل به یک پکیج شده و به فروش می‌رسد.

اولین فردی که به عنوان توریست به فضا سفر کرد، دنیس تیتو بود که در سال 2001 با هزینه شخصی خود، یعنی مبلغی حدود 20 میلیون دلار به این سفر رفت.

تاکنون 540 نفر به فضا رفته‌اند، یعنی از مدار زمین خارج و پا به این عرصه گذاشته‌اند، از بین این افراد تعداد کمی از آن‌ها فضانورد نبودند و به قصد غیر علمی و به عنوان گردشگر به فضا سفر کرده‌اند.

اکنون شرکت‌های بسیاری که متعلق به بخش خصوصی هستند وارد این عرصه شده‌اند و از جمله شرکت‌هایی که در حال فعالیت در زمینه فروش سفرهای فضایی هستند می‌توان به اسپیس اکس، ویرجین گلکتیک، مارس وان و بلو ارجین اشاره کرد.

​ایلان ماسک که بنیان‌گذار شرکت اسپیس اکس، خودروسازی تسلا، پی‌پل و کارآفرین برتر در جهان است، اکنون تمام تلاش خود را می‌کند تا سال 2030 سکونت انسان را در مریخ فراهم کند. ایلان ماسک و همکارانش قصد دارند از سال 2022 تجهیزات خود را به مریخ انتقال دهند و تا سال 2034 کلونی انسانی را در مریخ بسازند.

از دیگر پروژه‌هایی که در زمینه هوا فضا در حال انجام بوده، ساخت یک هتل لوکس در 200 مایلی زمین است، یک هتل معلق در مدار زمین که به دور آن می‌چرخد. ظرفیت این هتل 6 نفر است، 2 نفر خدمه که از فضانوردان قدیمی هستند و طی هر سفر 4 مهمان را خواهند پذیرفت، 12روز تجربه سفر به این هتل لوکس، تجربه بی‌وزنی و دیدن فضا است و هزینه این سفر برای هر گردشگر مبلغی حدود 10 میلیون دلار خواهد بود. بر طبق پیش‌بینی‌ها در پایان قرن حاضر یعنی سال 2100 به بعد امکان سفر به فضا تاحدی عمومیت پیدا خواهد کرد. در سال بیش 10 میلیون نفر امکان سفر به فضا را خواهند داشت.

​در دهه‌های 60 و 70 میلادی رقابت فضایی بین دو حکومت کمونیستی شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا بسیار گسترده بود و برای نخستین‌بار یوری گاگارین، اولین فضانورد روسی در سال 1961 موفق به رفتن به فضا و مدار زمین می‌شود که این دستاوردی بزرگ در آن زمان برای روس‌ها محسوب می‌شد. در سال 1969 آمریکایی‌ها آرمسترانگ را به کره ماه فرستادند و اولین انسانی بود که بر روی کره ماه گام نهاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала