نرخ پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت کاهش یافت

© AP Photo / Vahid Salemiاوپک پلاس
اوپک پلاس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی و متحدانش در خلیج فارس به کاهش تولید داوطلبانه خود ادامه ندادند.

به گزارش اسپوتنیک بر اساس گزارش پلاتس، بررسی اس اند پی گلوبال پلاتس نشان داد نرخ پایبندی ۲۲ کشوری که در توافق کاهش تولید اوپک پلاس مشارکت دارند، از ۱۰۶ درصد در ژوئن به ۹۶ درصد در ژوییه کاهش یافت.

طبق توافق ماه گذشته، اوپک پلاس با توجه به بهبود تقاضای جهانی برای نفت، در اوت تولیدش را افزایش می دهد و حدود دو میلیون بشکه در روز به تولید این گروه اضافه می شود با این حال انتظار می رود بخشی از این افزایش با کاهش بیشتر تولید از سوی اعضایی که درصدد جبران مازاد تولید خود در ماههای پیش بوده اند، جبران شود.

طرح استیضاح وزیر نفت ایران کلید خورد - اسپوتنیک ایران
طرح استیضاح وزیر نفت ایران کلید خورد

در میان این کشورها عراق، نیجریه، آنگولا و قزاقستان از سوی همتایانشان در اوپک پلاس به دلیل تولید بالاتر از سهمیه مقرر، تحت فشار شدیدی قرار دارند. عراق پس از این که در ژوییه هم نتوانست به تعهداتش به طور کامل عمل کند، اعلام کرده که در اوت و سپتامبر ۴۰۰ هزار بشکه در روز به کاهش تولیدش اضافه خواهد کرد.

طبق نظرسنجی پلاتس، اعضای اوپک در ژوییه ۲۳.۳۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که ۱.۰۸ میلیون بشکه در روز بالاتر از ژوئن بود. از میان ۱۳ کشور عضو این گروه، ۱۰ تولیدکننده ای که در توافق مشارکت دارند، نرخ پایبندی ۹۴ درصدی به کاهش تولید داشتند.

متحدان اوپک که ۹ کشور شامل روسیه هستند، ۱۱.۹۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که بر مبنای ماه به ماه اندکی افزایش داشت. مکزیک پس از ژوئن از توافق اوپک پلاس خارج شد. روسیه که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، در ژوییه ۸.۵۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بالاتر از سهمیه ۸.۴۹ میلیون بشکه در روز بود. سهمیه تولید این کشور مانند عربستان سعودی از اوت به ۸.۹۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала