بازداشت و ضرب و شتم خبرنگار اسپوتنیک در بلاروس

© Sputnikضرب و شتم خبرنگار اسپوتنیک در ناآرامی های بلاروس
ضرب و شتم خبرنگار اسپوتنیک در ناآرامی های بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک (بخش بلاروس) از بازداشت و ضرب و شتم خبرنگار خود در ناآرامی های اخیر بلاروس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی آلینیک، خبرنگار اسپوتنیک (بخش بلاروس) ساعت 6 صبح، پس از تهیه گزارش از مصدومان ناآرامی های بلاروس از بیمارستان به خانه بازگشت و دقایقی پیش توانست با همکاران خود تماس برقرار کند.

اعتراضات خیابانی علیه نتایج انتخابات در بلاروس - اسپوتنیک ایران
دفتر مرکزی نامزد مخالف ریاست جمهوری بلاروس خواستار انتقال صلح آمیز قدرت شد

دفتر اسپوتنیک در بلاروس اعلام کرد که حال خبرنگار اسپوتنیک بلاروس خوب و در حال حاضر در منزل خود می باشد.
یوگنی در ساعت 5:48 صبح، او از بیمارستانی در مینسک که در حال تهیه گزارش خارج شد و از نیروهای پلیس و همچنین پلیس ضد شورش عکسبرداری کرد و با وجود اینکه کارت خبرنگاری خود را نشان دائ، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بازداشت شد.

روز یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد و براساس آخرین آمار، الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور فعلی این كشور با 80 درصد از آرا در جای نخست و سوتلانا تیخانوفسکایا با 8 درصد آرا در جای دوم فرار دارند.

در همین حال  ستاد سوتلانا تیخانوفسکایا اعلام کرد که نتایج انتخابات را به رسمیت نشناخته و براساس آمار مناطق مختلف، 70 تا 80 درصد آرا را کسب کرده است.

شایان ذکر است که اوضاع در پایتخت بلاروس و دیگر شهرهای این کشور متشنج شده است و افراد معترض به نتیجه رأی گیری به خیابانها آمدند. عصر روز گذشته و پس از اعلام نتایج اولیه، انتخابات ریاست جمهور بلاروس، طرفداران مخالف دولت در تعدادی از شهرهای در خیابان ‌ها شروع به اعتراض کردند. معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتماد ندارند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور و توپ‌های آبی استفاده کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала