حمایت کشورهای عربی از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

© AP Photo / Saudi Press Agencyحمایت کشورهای عربی از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران
حمایت کشورهای عربی از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای عربی از پیشنهاد ایالات متحده آمریکا از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد که شش کشور عضو شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شدند.

انتقاد ایران از اقدام دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
انتقاد ایران از اقدام دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

این شورا روز یکشنبه با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد که از پیشنهاد ایالات متحده در این خصوص حمایت می کند.

در این پیام کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات و عربستان به ادامه دخالت‌های ایران در کشورهای همسایه اشاره کرده و بر ضرورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تاکید کردند.

این بیانیه ایران را به مسلح کردن نیروهای حزب الله در لبنان و سوریه متهم می کند و گفته می شود که سلاح هایی را برای شبه نظامیان شیعه در عراق، "گروه های تروریستی" در بحرین، کویت و عربستان سعودی ارسال می کند.

به گزارش تلویزیون دولتی ایران، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور، ضمن محکوم کردن این بیانیه، آنرا "غیرمسئولانه" دانست كه در خدمت منافع ایالات متحده است.

وزیر امور خارجه آمریكا هفته گذشته گفت كه دیپلماتهای آمریكایی همچنان به توانایی متقاعد كردن همكاران شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر لزوم تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران اعتقاد دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала