ازسرگیری اعتراضات در لبنان

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر ازسرگیری اعتراضات در لبنان
ازسرگیری اعتراضات در لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بیروت درگیری‌ میان معترضین و سازمان‌های اجرای قانون مجددا از سر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، درگیری‌ میان معترضین و سازمان‌های اجرای قانون در پایتخت لبنان مجددا از سر گرفته شده است. معترضین در بیروت به سمت مأمورین پلیس که مسیرهای منتهی به ساختمان پارلمان را مسدود کرده‌اند، سنگ پرتاب می‌کنند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور استفاده می‌کنند و مقامات لبنان در تلاشند تا جمعیت را از ساختمان مجلس دور کنند.

وزیر محیط زیست لبنان از سمت خود استعفا داد - اسپوتنیک ایران
وزیر محیط زیست لبنان از سمت خود استعفا داد

لازم به ذکر است، چند روز پیش انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد. طبق اظهارات مقامات این کشور، ۲ هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم طولانی مدت بدون تمهیدات ایمنی در بندر بیروت نگه داشته شده و دلیل انفجار نیز همین امر بوده است. به گفته استاندار این شهر، نیمی از ساختمان های این شهر آسیب دیده و به دلیل تعداد زیاد مجروحین ظرفیت بیمارستان های این شهر تکمیل شده است. لبنان در پی این حادثه عزای عمومی سه روزه و در بیروت به مدت دو هفته وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

پس از ان نیز موج اعتراضات و تظاهرات های گسترده در شهر بیروت به راه افتاد، که در نتیجه ی آن شماری زیادی نیز مجروح شدند. تظاهرات کنندگان به ساختمان های دولتی حمله ور شدند و برخی از ساختمان ها را به آتش کشیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала