لحظه به لحظه با اعتراضات لبنان

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر لحظه به لحظه با اعتراضات لبنان
لحظه به لحظه با اعتراضات لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هزاران معترض لبنانی با حضور در خیابان‌ها خواستار استعفای دولت و ایجاد اصلاحات شدند.

 

به گزارش اسپوتنیک، با گذشت چند روز از وقوع انفجار مهیب در پایتخت لبنان، امروز بیروت شاهد اعتراضات گسترده ضد دولتی مردم است. اعتراضاتی که بلافاصله تبدیل به اغتشاشات شد.

اعتراضات در نزدیکی ساختمان پارلمان لبنان

اعتراضات مردمی در نزدیکی ساختمان پارلمان لبنان با درگیری بین معترضین و نیروهای پلیس همراه گردید. نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضین و دور کردن آنان از ساختمان پارلمان از گاز اشک آور استفاده کردند و در مقابل نیز معترضین به پرتاب سنگ به سمت نیروهای پلیس پرداختند.

نیروهای امنیتی لبنان در تلاش برای پراکنده کردن معترضین در نزدیکی ساختمان پارلمان به سمت تظاهرات کنندگان شلیک کردند.

حمله معترضین به ساختمان وزارت خارجه

تظاهرات کنندگان به ساختمان وزارت امور خارجه در پایتخت لبنان حمله ور شدند و به نقل از برخی رسانه‌ها ساختمان این وزارتخانه را به اشغال خود درآوردند.

ورود ارتش لبنان به ساختمان وزارت خارجه و آتش سوزی در مجاورت پارلمان لبنان 
​در پی هجوم و حمله ور شدن تظاهرات کنندگان به ساختمان وزارت خارجه لبنان، نیروهای نظامی این کشور وارد ساختمان این وزارتخانه شدند. تظاهرات کنندگان پلاکارت‌های "بیروت شهر غیرنظامی" و "پایتخت انقلاب" را در این ساختمان برافراشتند.

گزارش شده است که در مجاورت پارلمان لبنان در بیروت آتش سوزی بزرگی رخ داده است.

حمله به ساختمان‌های وزارت اقتصاد و محیط زیست

​معترضین لبنانی ساختمان‌های وزارت اقتصاد و وزارت محیط زیست در بیروت را مورد حمله قرار دادند.

ارائه وعده برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس توسط نخست وزیر لبنان

​حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در جریان اعتراضات، امروز اظهار داشت که خروج از بحران لبنان بدون انتخابات پارلمانی زودهنگام امکان پذیر نیست. نخست وزیر لبنان در سخنانی که توسط کانال تلویزیونی المیادین منتشر گردید، اعلام داشت: "من در جلسه بعدی کابینه وزیران پیشنهادی برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس ارائه خواهم داد."

هجوم معترضین به ساختمان انجمن بانک‌های لبنان

شبکه تلویزیونی الجدید لبنان از هجوم معترضین به ساختمان انجمن بانک‌های لبنان خبر داد.

استفاده از تجهیزات ویژه برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان

پلیس لبنان در درگیری با تظاهرکنندگان در مرکز بیروت از تجهیزات ویژه‌ استفاده می‌کند. نیروهای امنیتی لبنان از ماشین زره پوش با قابلیت پرتاب نارنجک استفاده کرده و به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور پرتاب می‌کنند، این نیروها سعی دارند تا معترضین را از خیابان‌های مجاور ساختمان پارلمان دور کنند.

حمله معترضین به وزارت انرژی

​معترضین در بیروت به چهارمین ساختمان وزارتخانه در پایتخت لبنان، وزارت انرژی حمله کردند.

کشته شدن یک نیروی امنیتی لبنان

وزارت کشور لبنان کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی در جریان درگیری با معترضین در بیروت را تایید کرد. پیشتر شبکه "ام تی وی" لبنان از کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی این کشور خبر داده بود.

شمار مجروحین تظاهرات بیروت به ۲۳۸ نفر رسید

بنا به اعلام صلیب سرخ لبنان، شمار مجروحین درگیری‌ها میان معترضین و نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات بیروت به ۲۳۸ نفر افزایش یافته است.

صلیب سرخ لبنان در حساب توئیتری خود نوشت: ۶۳ مجروح به نزدیک ترین بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. به ۱۷۵ مصدوم در محل کمک رسانی شده است.

آتش‌سوزی در ساختمان انجمن بانک‌های لبنان

کانال تلویزیونی محلی "MTV" از وقوع آتش سوزی در ساختمان انجمن بانک‌های لبنان در بیروت خبر داد. این در حالی است که پیش از این شبکه تلویزیونی الجدید لبنان از هجوم معترضین به ساختمان انجمن بانک‌های لبنان خبر داده بود.

نظامیان تظاهرکنندگان را مجبور به ترک ساختمان وزارت خارجه لبنان کردند.

نظامیان لبنانی ساختمان وزارت امورخارجه لبنان در بیروت را احاطه کردند که روز شنبه (8 ماه اوت)  تظاهرکنندگان دست به نشست در آنجا زدند و آنها را مجبور کردند ساختمان وزارت امورخارجه را ترک کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی « الجزیره» نظامیات وارد ساختمان شدند و تمام افرادی را که در آنجا بودند از وزارت خارجه لبنان بیرون راندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала