خروج فرانسه و آلمان از مذاکرات مربوط به اصلاحات در سازمان جهانی بهداشت

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniخروج فرانسه و آلمان از مذاکرات مربوط به اصلاحات در سازمان جهانی بهداشت
خروج فرانسه و آلمان از مذاکرات مربوط به اصلاحات در سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه و آلمان مذاکرات مربوط به اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی را ترک کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه و آلمان گفت‌وگوهای مربوط به اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی را به دلیل تلاش آمریکا برای رهبری این مذاکرات را ترک کردند.

این درحالی ‌است که آمریکا در ماه جولای تصمیمش مبنی بر خروج از سازمان بهداشت جهانی تا سال دیگر را به این سازمان اعلام کرده بود.

دستور ترامپ به کنگره مبنی بر خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
خروج رسمی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی

یکی از مقام‌های ارشد اروپایی حاضر در گفت‌وگوها گفت: هیچ‌کس به دنبال ورود به یک روند اصلاحی و ارائه یک خط مشی برای آن از سوی کشوری که می‌خواهد سازمان بهداشت جهانی را ترک کند، نیست.

وزرای بهداشت آلمان و فرانسه تایید کردند که دو کشور مخالف رهبری آمریکا در مذاکرات پس از اعلام این کشور برای خروج از این نهاد هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایتالیا نیز گفت، کار روی سند اصلاح هنوز در جریان است و موضع ایتالیا در راستای پاریس و برلین قرار دارد.

از سوی دیگر اما یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار داشته که تمامی کشورهای عضو گروه هفت از طرح آمریکا حمایت می‌کنند. او افزوده، البته خروج فرانسه و آلمان از جمع کشورهایی که حامی این اصلاحات هستند جای تاسف دارد.

سخنگوی دولت انگلیس نیز از اظهارنظر در این باره امتناع کرد اما گفت، کشورش از سازمان بهداشت جهانی حمایت می‌کند و به اصلاحات در این نهاد به عنوان ضرورتی برای پاسخگویی و انعطاف پذیری آن تاکید کرد.

گفت‌وگوها برای ایجاد اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی حدود چهار ماه پیش آغاز شده و قریب به ۲۰ "وبینار" بین وزرای بهداشت از گروه هفت انجام شده و وزرای بهداشت و مقام‌های ارشد کشورهای عضو نیز نشست‌هایی را برگزار کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала