رسانه‌ها: مقامات لبنان از وجود مواد منفجره در بندر بیروت آگاه بودند

© REUTERS / Mohamed Azakir رسانه‌ها: مقامات لبنان از وجود مواد منفجره در بندر بیروت آگاه بودند
رسانه‌ها: مقامات لبنان از وجود مواد منفجره در بندر بیروت آگاه بودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش CNN مقامات لبنان از وجود محموله نیترات آمونیوم در بندر بیروت آگاه بوده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری CNN با اشاره به اسناد موجود ادعا کرده که وزارت حمل و نقل و دادگستری لبنان و سایر بخش های این کشور از نگهداری طولانی مدت محموله نیترات آمونیوم در بندر بیروت مطلع بودند.

رسانه: شمار تلفات انفجار در بیروت به 149 نفر افزایش یافته است - اسپوتنیک ایران
رسانه: شمار تلفات انفجار در بیروت به 149 نفر افزایش یافته است

اسناد نامبرده مربوط به مکاتبات پست الکترونیکی و سوابق دادگاه است. در همین زمان، این شبکه خبری به بیانیه ای که در 5 آگوست توسط شرکت حقوقی لبنان Baroudi & Associates منتشر شد، متمرکز است که نشان دهنده نفع خدمه کشتی Rhosus است که نیترات آمونیوم را به بیروت تحویل داده است. وکلا در ژوئیه سال 2014 از طریق نامه هایی که به اداره بندر و وزارت حمل و نقل لبنان ارسال کردند، در مورد خطرناک بودن مواد موجود در کشتی هشدار داده بودند.

آنطور که توسط CNN خاطرنشان شده است، شرکت حقوقی در همان ماه نامه ای از مدیر کل حمل و نقل زمینی و دریایی دریافت کرده است که " وی درخواست رسمی را به وزارت دادگستری ارسال کرده است تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از غرق شدن کشتی و اثرات خطرناک محموله آن در بندر را انجام دهد." این شبکه تلویزیونی با اشاره به بیانیه Baroudi & Associates گفت: "او به ما گفت که نامه ای نیز به فرماندهی نیروی دریایی فرستاده است تا اقدامات لازم را برای تعمیر کشتی و جلوگیری از غرق شدن آن انجام دهد."

مراجعه CNN به وزارت دادگستری و حمل و نقل لبنان و اداره بندر برای اظهار نظر در این مورد اما هیچ جوابی نداشته است.

  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала