آمریکا، کشتی ایرانی حامل مواد اولیه برای درمان کرونا را توقیف کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آمریکا، کشتی ایرانی حامل مواد اولیه برای درمان کرونا را توقیف کرد
آمریکا، کشتی ایرانی حامل مواد اولیه برای درمان کرونا را توقیف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل شرکت دانش‌پویا از توقیف کشتی ایرانی حامل مواد اولیه برای درمان بیماری کرونا توسط نیروی دریایی ایالات متحده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پیمان بخشنده نژاد، مدیرعامل شرکت زیست تجهیز دانش‌پویا اعلام داشت که نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه بندر چینگ‌دائو کشور چین، یک کشتی ایرانی حامل مواد اولیه برای کنسانتره‌های اکسیژن مورد استفاده در معالجه بیماری ناشی از ویروس کرونا را توقیف کرده است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران
فوت ۱۸۵ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته در ایران

بخشنده نژاد اظهار داشت: چند روز پیش پیامی دریافت کردیم که کشتی ما توسط ناوگان آمریکایی در بندر چینگدائو متوقف شده است. هنوز مشخص نیست چه زمانی کشتی به ما می‌رسد. بخشنده نژاد افزود: این محموله می توانست در کمترین زمان ممکن به خط تولید برسد و روی دستگاههایی نصب شود که در خدمت 4-5 هزار بیمار قرار می‌گرفت.

به گفته وی، "تنها یک محصول زئولیت وارداتی برای تولید کنسانتره اکسیژن [در ایران] استفاده می شود." مدیرعامل شرکت دانش‌پویا تصریح کرد: "ما مجبور هستیم از طریق چندین واسطه، زئولیت را از فرانسه خریداری کنیم".

بخشنده نژاد گفت: ناوگان آمریکایی بدون هیچ دلیلی این کشتی را توقیف کرده است؛ وی افزود: "ما واقعا با تحریم های سختی روبرو هستیم و اینکه تحریم‌ها در زمینه دارویی و پزشکی نیست، صحت ندارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала