ناگفته‌های ناخدای کشتی که محموله آن در بیروت منفجر شد

© REUTERS / Aziz Taherناگفته‌های ناخدای کشتی که محموله آن در بیروت منفجر شد
ناگفته‌های ناخدای کشتی که محموله آن در بیروت منفجر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناخدای کشتی که محموله آن در بیروت منفجر شد، مدعی گردید که این کشتی حامل کود بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، کاپیتان کشتی " Rhosus" که محموله آن در بندر بیروت منفجر شد در مصاحبه با کانال تلویزیونی "مسکو24" در مورد این واقعه به اظهار نظر پرداخت.

اعلام وضعیت فوق العاده در بیروت - اسپوتنیک ایران
اعلام وضعیت فوق العاده در بیروت

اتحادیه دریانوردان روسیه در سال 2014 اعلام داشت که صاحب کشتی " Rhosus" که تحت پرچم مولداوی حرکت می‌کرد و در بندر بیروت متوقف بود، خدمه کشتی را به حال خود رها کرده است. این کشتی به دلیل نقض قوانین عملیاتی توقیف شده و صاحب کشتی علاقه خود را به این پروژه از دست داده بود و در نتیجه این موضوع، خدمه حقوق دریافت نکرده و این محموله به مدت شش سال در پایتخت لبنان رها شده بود.

به گفته بوریس پروکوشف، این کشتی تقریباً سه تن نیترات آمونیوم غلیظ از باتومی به موزامبیک حمل می کرد. کاپیتان این کشتی اظهار داشت: فکر می‌کردم (محموله) کود است. به همین دلیل فکر می‌کردم که هدف این محموله بارور کردن مزارع است. در اسناد اینگونه ذکر شده بود.

به گفته پروکوشف، تمام اماکن موجود در کشتی قفل شده بودند و کلیدها در سرویس مهاجرت در بندر نگهداری می شدند. وی افزود: چند نفر باید وضعیت کشتی را بررسی می‌کردند، آنها برای بررسی Rhosus آمدند. از اینکه چه کاری آنها در آنجا (کشتی) انجام دادند، بیخبر هستم. اما بعد فهمیدم که ظاهراً (کشتی) تخلیه شده است و نیترات آمونیوم با مسئولیت وزارت حمل و نقل به انبار منتقل شده است.

دو انفجار قدرتمند عصر سه شنبه 4 آگوست در بندرو مرکز شهر بیروت در لبنان رخ داد. نخست وزیر لبنان حسن دیاب این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست 2.750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. بر اساس گزارش ها تا کنون در این حادثه بیش از 100 نفر جان باخته اند و 4 هزار نفر مجروح شدند. بسیاری از محله های این شهر تحت تأثیر انفجار قرار گرفته اند از جمله سفارت روسیه که در اثر موج انفجار آسیب دیده است. همانطور که روزنامه نگاران کانال های تلویزیونی قبرس خاطرنشان کردند، صدای انفجار در پایتخت ایالت جزیره نیکوزیا قبرس نیز شنیده شد (فاصله بین نیکوزیا و بیروت در حدود 240 کیلومتر است).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала