شهردار بیروت از نحوه اسکان مردم شهر می‌گوید

© REUTERS / Mohamed Azakirشهردار بیروت از نحوه اسکان مردم شهر می‌گوید
شهردار بیروت از نحوه اسکان مردم شهر می‌گوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهردار پایتخت لبنان در مصاحبه با اسپوتنیک از نحوه اسکان مردم بیروت پس از انفجارهای دیروز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، "جمال ایتانی"، شهردار شهر بیروت اظهار داشت: اوضاع در پایتخت لبنان پس از انفجار بسیار غم انگیز است.

شهردار بیروت در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک تصریح کرد: تخریب بسیار بزرگ است. خسارت وارد شده به شهر بسیار بزرگتر از آنچه است که در نگاه اول به نظر می رسید. اوضاع واقعاً غم انگیز است.

علت انفجار دوم در لبنان از زبان کارشناس ایرانی  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
علت انفجار دوم در لبنان از زبان کارشناس ایرانی

ایتانی افزود: بندر بیروت کاملاً نابود شده است. تعدادی از شهرک‌های کوچک شهر مانند اشرفیه، المدور، قرنطینه و مار میکائیل و همچنین تعدادی از محله‌های مجاور بسیار آسیب آسیب دیده‌اند. برخی از ساختمانهای اینجا کاملاً تخریب شده‌اند. گروهی از مهندسین در حال حاضر در شهر مشغول به کار هستند: آنها در حال تحقیق در مورد ساختمان‌هایی هستند که امکان بازسازی دارند و یا متاسفانه ندارند. آنها مشغول محاسبه تقریبی مبلغ موردنیاز برای بازسازی مناطق مسكونی آسیب دیده خواهند بود.

به گفته شهردار پایتخت لبنان، خسارت‌های ناشی از انفجار روز گذشته در حال حاضر میلیاردها دلار برآورد شده است. ایتانی در خصوص سرنوشت افرادی که بدون سقف بالای سر باقی مانده‌اند، گفت: شهرداری در تلاش است تا محل اقامت برای همه کسانی که خانه‌های آنها در اثر موج انفجار آسیب دیده‌ است، فراهم کند. تعدادی از شهرهای کشور ما پیش از این پیشنهاد ارائه مسکن موقت به قربانیان را داده‌اند. علاوه بر این، در سایر مناطق بیروت خانه‌های بدون سکنه و ساختمان‌های جدید وجود دارد، ما همچنین قصد داریم مردم را در اماکن اسکان دهیم.

ایتانی همچنین اعتراف کرد که میزان آلودگی هوا به دلیل وجود بخارهای آمونیاک حاصل از انفجارها برای ساکنین شهر بسیار خطرناک است. اکنون مرکز تحقیقات بیروت وظیفه دارد میزان آلودگی هوا را اندازه گیری و راهکارهای رفع این معضل را بررسی کند. هنوز مشخص نیست بر اثر ابرهای آمونیاک چه آسیب‌هایی به شهر و سلامتی ساکنان آن وارد خواهد شد.

به گفته شهردار بیروت، امدادگران، افسران پلیس و داوطلبان هنوز در حال آوار برداری و جستجوی مفقودین هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала