افزایش تعداد ترمینال‌های استارلینک

CC0 / / استارلینک اسپیس ایکس
 استارلینک اسپیس ایکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت اسپیس ایکس از مقامات آمریکایی درخواست کرد اجازه راه‌اندازی تعداد هر چه بیشتر ترمینال‌های اینترنتی صادر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، شرکت اسپیس ایکس از مقامات آمریکایی درخواست کرد اجازه راه‌اندازی تعداد هر چه بیشتر ترمینال‌های اینترنتی صادر شود. این شرکت به جای 100 هزار ترمینال، می خواهد 5 میلیون ترمینال را به کار بیاندازد. علت این درخواست با توجه زیاد کاربران اینترنتی توجیه شده است. مطابق با اطلاعات شرکت نامبرده، در آمریکا تقریبا 700 هزار نفر در کلیدخوردن این پروژه ذینفع هستند.

سپاه برای نخستین بار تصاویر ارسال شده توسط ماهواره نور را منتشر نمود + عکس - اسپوتنیک ایران
سپاه برای نخستین بار تصاویر ارسال شده توسط ماهواره نور را منتشر نمود + عکس

در آینده نزدیک تست این سرویس آغاز خواهد شد و تا پایان سال جاری این سرویس ارائه خدمات اینترنتی به کاربران در شمال آمریکا و جنوب کانادا را آغاز خواهد کرد. در سال 2021 پوشش‌دهی این سرویس بیشتر خواهد شد و شاید سراسر جهان را دربرگیرد.

گفتنی است که استارلینک، پروژه اینترنت‌رسانی به سراسر کره زمین از فضا، زاده ذهن ایلان ماسک، دارد به واقعیت نزدیک‌تر شده است. کمپانی استارلینک برای اینترنت‌رسانی به سرتاسر زمین، با تمرکز بر جمعیت ۳ میلیاردی محروم از اینترنت که در نقاط دوردست زندگی می‌کنند، قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ در مجموع ۴۸ هزار ماهواره را در فاصله ۵۵۰ کیلومتری از سطح، در مدار پایین زمین مستقر کند و بزرگ‌ترین سامانه ماهواره‌ای تاریخ را بسازد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) تا کنون مجوز ارسال ۱۲ هزار ماهواره استارلینک به فضا را صادر کرده است. سرویس‌دهی عمومی آن هم از زمانی که ۸۰۰ ماهواره استارلینک در مدار زمین مستقر شوند، آغاز خواهد شد. ساکنان کانادا و آمریکا اولین کسانی خواهند بود که تا پایان سال ۲۰۲۰ امکان تست اینترنت استارلینک را خواهند داشت.

​وعده استارلینک این است که تاخیر اتصالات اینترنتی را به ۲۰ میلی‌ثانیه می‌رساند؛ تاخیری که برای نخستین بار برای کاربران نامحسوس خواهد بود. این یعنی اینترنتی دست‌کم ۲۵ برابر سریع‌تر از سریع‌ترین سرویس‌های اینترنت روی زمین. اینترنت فضایی استارلینک شاید جایگزینی برای همه سرویس‌دهنده‌های اینترنت روی زمین شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала