نابودی ویروس کرونا غیرممکن است

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniسازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت: دارویی که بتواند کووید را نابود کند، وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که دارویی که بتواند کویید را نابود کند، وجود ندارد.

وی در ادامه افزود:«تا این لحظه «فشنگ نقره‌ای» وجود ندارد و شاید هرگز به آن دست پیدا نکنیم. با وجود امید زیادی که به کارا بودن واکسن بستیم، نمی توانیم برای همیشه از شر این ویروس خلاص بشویم. هم‌اکنون تعدادی از واکسن‌ها در مرحله سوم آزمایش قرار دارند».

فراخوان به تعامل بین المللی برای دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی زمان واکسیناسیون جهانیان بر علیه کرونا را پیش بینی کرد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همه کشورها را به رعایت اکید تمام موازین بهداشتی فرا خواند و از شهروندان کشورها خواست حتما ماسک بزنند که به گفته آدهانوم  باید سمبل همبستگی  در سراسر جهان بشود.

چندی پیش،تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفته بود که شیوع «کووید-۱۹» فاجعه‌ای است که اثرات آن تا چندین دهه ماندگار خواهد بود. این بیماری همه‌گیر جهانی، نوعی بحران سلامت است که یک بار در قرن اتفاق می‌افتد و آثار آن تا چند دهه احساس خواهد شد.

بیماری«کووید-۱۹»، از زمانی که برای اولین بار در شهر «ووهان» چین گزارش شد بیش از ۶۷۰ هزار نفر را در دنیا به کام مرگ کشانده است. شمار مبتلایان به این بیماری بیش از 18 میلیون نفر گزارش شده است.

شیوع کرونا موجب تعطیلی کسب و کارها در بسیاری از کشورهای دنیا شده و از لحاظ اقتصادی نیز آثار زیان‌باری به جای گذاشته است. بیش از ۱۵۰ شرکت دارویی در تلاش برای یافتن واکسن موثر در درمان ویروس کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала