افزایش نیروی نظامی آمریکا در لهستان

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر افزایش نیروی نظامی آمریکا در لهستان
افزایش نیروی نظامی آمریکا در لهستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قوای نظامی خود را در لهستان افزایش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت: " ایالات متحده و لهستان مذاكرات را به پایان رسانده اند و پس از آن 1000 سرباز دیگر آمریکایی به لهستان اعزام می شوند."

اسپر در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد: " ایالات متحده و لهستان مذاکرات مربوط به توافق نامه همکاری پیشرفته دفاعی را به پایان رسانده اند ... این توافقنامه امکان حضور دائمی در حدود 1000 سرباز را فراهم می کند."

واکنش روسیه به انتقال نیروهای آمریکایی به لهستان - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به انتقال نیروهای آمریکایی به لهستان

رئیس پنتاگون یادآور شد: " در حال حاضر 4500 سرباز آمریکایی به طور چرخشی در لهستان وجود دارند."

همچنین، این پیمان به " توان مهار روسیه و تقویت ناتو " کمک خواهد کرد.

یوری شویتکین، معاون کمیته دفاعی دومای روسیه، در این مورد گفت که افزایش تعداد سربازان آمریکایی در لهستان یک هدف سیاسی دارد.

وی ادامه داد: "هزار نفر تقریباً اندازه ی یک هنگ است. در عین حال، بدون شک افزایش این تعداد در نهایت تاثیر خاصی نخواهد داشت. اما در عین حال، هر چه تعداد (تعداد پرسنل نظامی) بلوک ناتو در اروپا بیشتر باشد، امنیت در اروپا کمتر خواهد بود و البته، این اقدام بیشتر با هدف احتمالاً سیاسی بوده است، به گونه‌ای که آنها احساس کنند که برادر بزرگتر، ایالات متحده از آنها مراقبت می کند. " 

وی همچنین خاطرنشان کرد: " رهبری لهستان مانند سایر کشورهای اروپایی در مورد آینده نیروهای نظامی فکر نمی کند. اشباع سربازان و اسلحه در نهایت به هیچ چیز خوبی منجر نمی شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала