کووید عامل افزایش افسردگی و تمایل به خودکشی

CC0 / / ترس
ترس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از زمان شیوع کووید، سطح ترس و ضربه روانی ناشی از این شرایط افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ساینمگ»، بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه آرکانزاس، از زمان شیوع کووید، سطح ترس و ضربه روانی ناشی از این شرایط افزایش یافته است.

بررسی‌های این پژوهشگران نشان می‌دهد که شیوع کووید- ۱۹، به افزایش سطح افسردگی، اضطراب، تمایل به خودکشی و ضربه روانی در میان بزرگسالان آمریکا منجر شده است. پژوهشگران با یک بررسی اینترنتی، ۱۰ هزار و ۳۶۸ بزرگسال را ارزیابی کردند تا بتوانند اثرات روانی و اجتماعی همه‌گیری کووید- ۱۹ را بهتر درک کنند.

 4 راه برای جلوگیری از افسردگی در زمان قرنطینه  - اسپوتنیک ایران
4 راه برای جلوگیری از افسردگی در زمان قرنطینه

فیتزپاتریک ستاد جامعه‌شناسی دانشگاه آرکانزاس و از نویسندگان این پژوهش در اینباره گفت:« ترس یک عامل ثابت برای پیش‌بینی است. ما دریافتیم که ترس به همراه بسیاری از آسیب‌پذیری‌های اجتماعی می‌تواند به صورت قابل توجهی، پیامدهای سلامت روحی را پیش‌بینی‌ کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ترس افراد، در محیط‌هایی که میزان ابتلا به کووید-۱۹ یا مرگ و میر ناشی از آن در آنها بیشتر است، آمار بالاتری دارد. نشانه‌های افسردگی در میان گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان، افراد بیکار و کسانی که با ناامنی غذایی روبرو هستند، بیشتر است».

دومین مرحله بررسی نشان داد که ۱۵ درصد از پاسخ‌دهندگان، در معرض خطر خودکشی قرار دارند. خطر تمایل به خودکشی، در میان سیاه‌پوستان، افراد مجرد و پاسخ‌دهندگان جوان‌تر، بیشتر بود.

پژوهشگران در سومین مرحله بررسی، پیامدهای شیوع کووید- ۱۹ را در ایجاد ترس و سلامت روحی ارزیابی کردند. هنگامی که از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا میزان ترس خود از کووید- ۱۹ را از یک تا ۱۰ طبقه‌بندی کنند، میانگین پاسخ آنها عدد هفت بود. ترس از بیماری و پیامدهای آن، در سراسر کشور یکسان نبود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала