تعداد رو به افزایش بیماران شفا یافته کووید 19 در جهان: رقم جدید

© REUTERS / Khamتعداد رو به افزایش بیماران شفا یافته کووید 19 در جهان: رقم جدید
تعداد رو به افزایش بیماران شفا یافته کووید 19 در جهان: رقم جدید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صبح روز اول اوت ، تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس كرونا (COVID-19) در جهان به 17 میلیون و758804 هزار نفر رسید اما 11 میلیون و 161 هزار و 520 نفر از آنها درمان شده و حالشان بهبود یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، در کل دوره همه گیری بیماری کووید 19  ، 682هزار و  999 نفر از مبتلایان جان باخته اند.

بیشترین تعداد مبتلایان در ایالات متحده (4،705،889 نفر) ، برزیل (2 میلیون و666هزار و 298نفر) ، هند (1میلیون و  697 هزار و 54 نفر)،  روسیه (839هزارو 981نفر) و آفریقای جنوبی (493 هزارو 183نفر) هستند.

ویروس کرونا درآمدهای شرکت ایرباس را نصف کرد - اسپوتنیک ایران
ویروس کرونا درآمدهای شرکت ایرباس را نصف کرد

ایالات متحده از نظر تعداد قربانیان کرونا ( 156 هزار و 747 نفر) در صدر قرار دارد اما تا به حال 2،327.572 نفر از مبتلایان در این کشور درمان شده اند.

امروز میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد آزمایشات بالینی واکسن نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) که در مرکز گامالی در مسکو ساخته شده ، به پایان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، موراشکو در پاسخ به سؤالی درباره زمان پایان رسمی آزمایشات بالینی واکسن کووید 19 گفت: " آزمایشات بالینی واکسن بیماری  ناشی از ویروس کرونا که توسط موسسه گامالیا ساخته شده، به پایان رسانده است."

وی خاطرنشان کرد: اکنون بسته اسناد برای ثبت این واکسن در حال تهیه است.

روسیه اولین کشور جهان است که آزمایشات بالینی واکسن کووید 19 را به پایان رسانده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری بیشتر در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن در اماکن عمومی از ماسک و دستکش  استفاده نموده، فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала