آغاز آزمایش گسترده واکسن کرونا در آمریکا

© AP Photo / Hans Penninkشناسایی عوارض پوستی ناشی از تزریق واکسن آمریکایی "مدرنا" علیه کرونا
شناسایی عوارض پوستی ناشی از تزریق واکسن آمریکایی مدرنا علیه کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت مُدرنای آمریکا، فاز سوم و آخرین مرحله آزمایش این واکسن روی انسان را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه رسمی شرکت تولیدکننده واکسن کرونا، 30 هزار دواطلب برای آزمایش واکسن کرونا ابراز تمایل کردند. این واکسن تولید مشترک سازمان ملی بهداشت و شرکت مُدرنای ایالات متحده، روی آنها امتحان شود. این فاز سوم و آخرین مرحله آزمایش این واکسن روی انسان است.

دولت آمریکا تقریبا نیم میلیارد دلار برای ساخت این واکسن اختصاص داده بود. این واکسن، یکی از اولین واکسن‌هایی است که بطور گسترده روی انسان آزمایش می‌شود.

ترامپ: اکثریت مردم آمریکا حامی من هستند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: اکثریت مردم آمریکا حامی من هستند

پیشتر اعلام شده بود که دفتر ریاست جمهوری ترامپ، 1 میلیارد و 950 میلیون دلار در ازای ساخت و توزیع 100 میلیون دُز واکسن در قالب برنامه واکسیناسیون BNT162 در صورتی که مجوز سازمان کنترل کیفیت غذا و داروی آمریکا را دریافت کند، پرداخت خواهد کرد.

محققان آمریکایی دو هفته پیش در گزارشی اعلام کرده بودند که طبق نتایج مرحله نخست آزمایش واکسن شرکت مدرنا، این واکسن ایمن است و در بدن تمام ۴۵ داوطلب آزمایش شده بدون عارضه جانبی جدی پادتن تولید کرده است.

داوطلبانی که در مرحله نخست دو دوز واکسن دریافت کرده بودند، داری سطح بالایی از پادتن بودند که از حد متوسط در افراد بهبود یافته مبتلا به کووید-۱۹ بالاتر نیز بوده است.

ساخت واکسن فرآیندی بسیار زمان‌بر است که معمولا چند سال به‌درازا می‌کشد اما شرایط کنونی بیماری کووید-۱۹، و اینکه بسیاری تولید واکسن را تنها راه کنترل این بیماری می‌دانند، سبب شده تا رقابتی نفسگیر برای تولید واکسن در سراسر جهان شکل بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала