پرواز هواپیمای تجسسی آمریکایی در نزدیکی بندر شانگهای

© AP Photo / Sang Tanپرواز هواپیمای تجسسی آمریکایی در نزدیکی بندر شانگهای
پرواز هواپیمای تجسسی آمریکایی در نزدیکی بندر شانگهای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی روزهای گذشته نیروی دریای چین در یک نوبت به یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی هشدار کرده و اعلام می‌کند که این هواپیما باید فورا منطقه را ترک کند و گرنه از سوی جنگنده‌های چینی رهگیری می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز ایندیا، رسانه ‌های چینی همزمان با تشدید تنش بین آمریکا و چین، یکی از هواپیماهای نظامی ایالات متحده با پرواز به سمت بندر شانگهای به مسافت 76.5 کیلومتری این بندر رسید که نزدیکترین فاصله به چین طی سالهای اخیر است.

چین کنترل کنسولگری آمریکا را به دست گرفت - اسپوتنیک ایران
چین کنترل کنسولگری آمریکا را به دست گرفت

هواپیماهای نظامی آمریکا با پرواز نزدیک بنادر چین به نزدیک فاصله طی سالها اخیر به قلمروی  این کشور رسیدند.

بر اساس این گزارش، طی یک ماموریت هوایی در روز یکشنبه یک فروند هواپیمای ضد زیر دریایی پوسایدن-8 و یک فروند هواپیمای تجسسی ایی جی-3 با گذر از تنگه تایوان نزدیک ساحل ژی جیانگ وفوجیان پرواز کردند.

در این ماموریت هواپیمای پوسایدن-8 آمریکا با حمایت ناوشکن "یو اس اس رافائل پرالتا" به بندر شانگهای نزدیک شد. این هواپیما با پرواز به سوی شانگهای در فاصله 76.5 کیلومتری این بندر قرار گرفت.

این نزدیکترین مسافت از سوی یک هواپیمای نظامی آمریکایی محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته به قلمروی چین نزدیک شده است.

به نوشته این منبع خبری، این دوازدهمین روز متوالی از پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا نزدیک سواحل چین است. طی روزهای گذشته نیروی دریای چین در یک نوبت به یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی هشدار کرده و اعلام می‌کند که این هواپیما باید فورا منطقه را ترک کند و گرنه از سوی جنگنده‌های چینی رهگیری می‌شود.

​مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا چندی قبل در پیامی در توئیتر بار دیگر موضع ستیزه‌ جویانه ‌ای علیه چین گرفت. وی در این پیام توئیتری نوشت: سیاست ایالات متحده کاملا شفاف است،‌ دریای چین جنوبی (متعلق) به امپراتوری دریایی چین نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به اظهارات ضد چینی وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد و اقدامات او را به مورچه‌ای تشبیه کرد که قصد تکان دادن درختی را دارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала