دیابت خطر مرگ ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر دیابت خطر مرگ ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد
دیابت خطر مرگ ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بررسی‌های محققان نشان می دهد که احتمال مرگ بیماران مبتلا به کرونا با قند خون بالا دوازده برابر بیشتر از سایر مبتلایان به این بیماری است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرد که دیابت می تواند خطر مرگ ناشی از کووید-19 را تا 12 برابر افزایش دهد.

خاطرنشان شده که افراد دیابتی که به ویروس کرونا آلوده هستند نیز شش بار بیشتر از سایرین در بیمارستان بستری شده اند. همچنین آمارها نشان می دهد که طی چند ماه شیوع این بیماری همه گیر، دیابت از نظر شدت عوارض در کووید-19 پس از بیماریهای قلبی و عروقی در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین اشاره شده که احتمال فوت مردان مبتلا به کرونا با قند خون بالا به مراتب بیشتر از زنانی با قند خون یکسان بوده است.

 پراكس دیوودانیا، محقق دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو اشاره می کند كه دیابت با برخی از عوارض از جمله بیماری کلیوی، سكته مغزی، سكته قلبی، اختلال در رسیدن خون به اعضای داخلی بدن و اختلال بینایی مشخص می شود.  وی جدی‌ترین عارضه دیابت را کاهش اثر بخشی سیستم ایمنی بدن خواند.

به گفته محققان حتی افرادی که به دیابت مبتلا نیستند و تنها از قند خون بالا رنج می‌برند، بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا قرار دارند؛ بنابراین توصیه شده که هنگام بستری کردن بیماران با علائم کرونا، قند خون افراد را نیز کنترل شود.

بر اساس آخرین آمار تاکنون 16 میلیون و 442 هزار و 64 نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد 652 هزار و 318 نفر جان باخته و 10 میلیون و 52 هزار و 502 نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала