تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین با پوتین

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین با پوتین
تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین با پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس مطبوعاتی کرملین امروز یکشنبه از گفتگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و اوکراین درباره حل و فصل مسائل اوکراین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین با انتشار اعلامیه خبر داد، که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با همتای روس خود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روی مسائل دونباس و باز کردن پاسگاه های جدید بازرسی گفتگوی تلفنی داشتند.

اعلام آتش بس کامل و بدون محدودیت زمانی در شرق اوکراین - اسپوتنیک ایران
اعلام آتش بس کامل و بدون محدودیت زمانی در شرق اوکراین

هفته گذشته گروه تماس در مینسک روی اقدامات اضافی برای تامین صلح و آشتی در دونباس، به توافق رسید. پس از آن،  مقام‌های اوکراینی اعلام نمودند که در حال آماده سازی آتش بس کامل در این منطقه می‌باشند.

این اعلامیه می افزاید: روسای جمهور هر دو کشور روی مسائل دونباس، خلع سلاح، باز کردن پاسگاه های بازرسی مرزی، فعالیت هیئت نظارتى سازمان امنیت و همکاری اروپا و اطمینان از دسترسی کمیته بین المللی صلیب سرخ به بازداشت شدگان گفتگو کردند.

ولادیمیر زلنسکی موضوع امنیت دونباس را مطرح کرد. طرفداران مذاکره از توافق در مورد آتش بس کامل و جامع در دونباس استقبال می کنند که از ساعت 00:01 در تاریخ 27 جولای سال 2020 آغاز می شود، رئیس جمهور فدراسیون روسیه از این توافق حمایت کرد. همچنان بر روند اجرای اقدامات اضافی فوری برای پشتیبانی از آتش بس در دونباس، توافق کردند.

قابل ذکر است، که این گفتگوی تلفنی به درخواست طرف اوکراینی انجام شد، همچنان از تاریخ 27 جولای سال جاری در جمهوریت‌های مردمی دونتسک و لوگانسک وضعیت آتش‌بس کامل نامحدود حاکم می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала