پیدا شدن یک ماده طبیعی موثر برای درمان کووید 19

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پیدا شدن یک ماده طبیعی موثر برای درمان کووید 19
پیدا شدن یک ماده طبیعی موثر برای درمان کووید 19  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک گروه بین المللی دانشمندان به این نتیجه رسیده که هپارین موجود در جلبک ها بهتر از داروی مشهور Remdesivir ، که از ان به طور فعال در آمریکا برای درمان کووید 19 استفاده می شود، قادر به مبارزه با رشد نوع جدید ویروس کرونا (SARS-CoV-2) است.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج این تحقیق 24 ژوئیه در مجله Cell Discovery  منتشر شده است.

دانشمندان فعالیت ضد ویروسی مواد آلی استخراج شده از جلبک دریایی از جمله سه نوع هپارین و دو نوع فوکوئیدان را آزمایش کردند.

معلوم شد که هپارین در توانایی خود برای مسدود کردن رشد  SARS-CoV-2 از بسیاری از داروهای ضد ویروسی ، از جمله Remdesivir پیشی می گیرد.

در حال حاضر اعتقاد بر این است که عفونت کووید 19 در بینی آغاز می شود و هر یک از این مواد می تواند زمینه ساز ایجاد اسپری ضد ویروسی بینی باشد. این می تواند راهی برای درمان عفونت در مراحل اولیه یا حتی از پیشگیری از آن باشد. "

حرص آمریکا: خرید تقریباً تمام ذخایر داروی کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
حرص آمریکا: خرید تقریباً تمام ذخایر داروی کرونا در جهان

دونالد ترامپ ،رئیس جمهور آمریكا 24 ژوئیه اعلام كرد كه آمریكا 90٪ از ذخایر داروی  Remdesivir در جهان را خریداری كرده است. این دارو برای مبارزه با ابولا تولید شده اما نشان داده شده است که در درمان عفونت های ناشی از ویروس  SARS مؤثر است. با این حال ، تأثیر آن بر بیماری  COVID-19 هنوز مورد مطالعه قرار دارد

در ماه مه  دانشمندان استانفورد به این نتیجه رسیدند كه یكی از داروهای مورد استفاده برای درمان هپاتیت B می تواند در مقابل نوع خفیف ویروس کرونا نیز  مؤثر باشد. این دارو یک آنالوگ آزمایشگاهی مشتق از یک پروتئین طبیعی است که باعث فعال شدن سلولهای ایمنی می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала