پیام تهدیدآمیز بن سلمان خطاب به یکی از مسئولان امنیتی سابق عربستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پیام تهدیدآمیز بن سلمان خطاب به یکی از مسئولان امنیتی سابق عربستان
پیام تهدیدآمیز بن سلمان خطاب به یکی از مسئولان امنیتی سابق عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیویورک تایمز از پیام‌های تهدیدآمیز ولیعهد عربستان خطاب به یکی از مسئولان امنیتی سابق این کشور که در کانادا بسر می برد، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، سعد الجبری یکی از مسئولان امنیتی سابق عربستان سعودی که در حال حاضر در کانادا به سر می‌برد در معرض تهدید و تلاش برای بازگرداندن وی به عربستان قرار گرفته است.

چرا گذرنامه خاشقجی به سرقت رفت؟    - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا گذرنامه خاشقجی به سرقت رفت؟

در این گزارش نیویورک تایمز آمده است: الجبری بعد از آنکه ولیعهد عربستان به قدرت رسید و رقبای سیاسی خود را کنار زد احساس کرد که دیر یا زود مورد هدف قرار می‌گیرد و به همین دلیل از عربستان خارج شد.

در ادامه آمده؛ از آن زمان تاکنون محمد بن سلمان تلاش می‌کند الجبری را به کشور بازگرداند.

نیویورک تایمز نوشت: پیام ها و اسنادی وجود دارد که بن سلمان در سپتامبر ۲۰۱۷ خطاب به الجبری می گوید که او در پرونده های فساد گسترده دست دارد و هیچ کشوری وجود ندارد که او را تسلیم بن سلمان نکند.

این در حالی است که پلیس اینترپل اعلام کرده که درخواست عربستان در این خصوص سیاسی بوده و نقض قوانین این سازمان محسوب می شود و قصد ندارد الجبری را بازداشت کند.

نیویورک تایمز نوشت که این اسناد و پیام ها پیش از این منتشر نشده و بیانگر آن است که محمد بن سلمان مجدانه برای بازگرداندن الجبری به عربستان تلاش می‌کند.

پیش از این تعدادی از اعضای مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اعلام کرده بودند که آمریکا باید از الجبری محافظت کند.

الجبری زمانی که در ترکیه به سر می برد پیام‌های تهدیدآمیز از محمد بن سلمان دریافت کرد و این مسئله باعث شد وی به کانادا سفر کند. بن سلمان در این پیام ها خطاب به الجبری می گوید: به عربستان برگرد تا شرایط را برایت توضیح دهم. الجبری نیز در پاسخ می نویسد که نمی تواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала