علیه معترضین در پورتلند از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده شد+ویدیو

© REUTERS / Caitlin Ochsعلیه معترضین در پورتلند از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده شد+ویدیو
علیه معترضین در پورتلند از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درگیری بین تظاهرکنندگان و مقامات اجرای قانون در پورتلند ایالات متحده مجددا از سر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، درگیری بین تظاهرکنندگان و مقامات اجرای قانون در پورتلند ایالات متحده مجددا از سر گرفته شده است، مقامات انتظامی این شهر از گاز اشک آور و بمب صوتی برای متفرق کردن معترضین استفاده کردند.

برخلاف تلاش های فعالان "Wall of Moms" که خواستار حفظ مسمالمت آمیز اعتراضات بودند، مجدداد درگیری و برخوردها بین معترضین و مقامات از سر گرفته شده است. اندکی قبل از درگیری ها، معترضین با آتش زدن کیسه های زباله، شروع به پرتاب ترقه و اشیاء مختلف به سوی دادگاه کردند. نیروهای انتظامی فدرال مستقر در دادسرا ساختمان را ترک کردند. مقامات انتظامی با استفاده از گاز اشک آور و بمب های صوتی تلاش کردند تا تظاهرکنندگان را متفرق کنند.

همچنین گزارش شده بود که تظاهرات کنندگان معترض به خشونت پلیس در شهر پورتلند، موانع را پشت سر نهاده و مقر دادگاه فدرال را به اتش کشیدند و نیروهای امنیتی فدرال در داخل ساختمان با گاز اشک آور با معترضین مقابله کردند. در این رابطه پلیس پورتلند اعلام کرده بود که صدها معترض با کلاه ایمنی، ماسک های گاز، چترها و چماق ها به ساختمان حمله ور شدند و نیروهای فدرال با خارج شدن از ساختمان معترضین را پراکنده ساختند. موج تظاهرات در بسیاری از شهرهای آمریکا که با کشته شدن جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت آمیز پلیس در ایالت مینه‌سوتا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала