آنالیز جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه انجام شد

CC BY 4.0 / IRNA / جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی
جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان فرانسوی از تکمیل فرآیند تجزیه و تحلیل از دستگاه های ضبط کننده هواپیمای اوکراینی سقوط کرده در نزدیکی تهران خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان دفتر تحقیقاتی فرانسه در مورد تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از پرواز هواپیمای اوکراینی که در نزدیکی تهران سقوط کرد، اطلاع دادند.

کی یف اوکراین - اسپوتنیک ایران
اوکراین در انتظار سفر هیئت نمایندگی ایران به کی‌یف

تجزیه و تحلیل داده های ضبط صدا (CVR) و ضبط داده های پرواز (FDR) پس از چهار روز کار فنی هماهنگ تکمیل شد.

خاطرنشان می شود که دفتر تحقیقات سوانح ایران از دفتر تحقیقاتی سوانح هوایی فرانسه بخاطر پذیرش درخواست کمک فنی و ارائه کار عالی و شفاف با سطح بالای مهارت تشکر می کند.

پرواز بوئینگ 737-800 شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه تهران در اوایل صبح روز 8 ژانویه، سقوط کرد.

176 نفر در این پرواز کشته شدند. شهروندان ایران، اوکراین، کانادا، بریتانیا، آلمان، سوئد و افغانستان در این پرواز بودند.

در 11 ژانویه، نیروی مسلح ایران اذعان کرد، که بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی شلیک شده و خطای انسانی در این امر دست داشته است؛ این هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز می کرد و با "هدف دشمن" یعنی موشک کروز اشتباه گرفته شد.

در عین حال، ایران خاطرنشان كرد كه آنها انتظار حمله ای از آمریكا را داشتند، به همین دلیل سیستم های پدافند هوایی این كشور برای آمادگی كامل به حالت جنگی در آمده بود.

بعداً در ماه ژانویه، مقامات ایرانی اعلام كردند كه براساس گزارشی كه از سازمان هواپیمایی كشور درباره سقوط یک فروند بوئینگ اوکراینی صورت گرفته است، این هواپیما توسط دو موشک كوتاه برد از سطح به هوا از سیستم دفاع هوایی Tor-M1 سقوط کرده است.

براساس این گزارش، دو موشک سطح به هوا Tor-M1 به سمت یک بوئینگ 737-800 از جهت شمالی شلیک شد.

پس از برخورد موشک به هواپیما، سریعاً ارتفاع خود را از دست داده و در منطقه مسکونی و پس از آن با یک "مانع" در یک پارک تفریحی برخورد کرد و به زمین افتاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала