تعطیلی کنسولگری آمریکا در چین، پاسخ متقابل پکن به واشنگتن

© AFP 2023 / Jewel Samad پاسخ متقابل پکن به واشنگتن با تعطیلی کنسولگری آمریکا
 پاسخ متقابل پکن به واشنگتن با تعطیلی کنسولگری آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی رسانه ها اعلام کردند که چین در پاسخ متقابل به اقدامات آمریکا، تعطیلی کنسولگری این کشور در"چنگدو" را بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، پکن در پاسخ به اقدامات آمریکا در خصوص بستن سرکنسولگری این کشور در هیوستون، موضوع بستن کنسولگری ایالات متحده در "چنگدو" واقع در جنوب غربی سیچوان را بررسی می کند.

ترامپ: شاید تعداد دیگری از نمایندگی های دیپلماتیک چین در امریکا تعطیل شوند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: شاید تعداد دیگری از نمایندگی های دیپلماتیک چین در امریکا تعطیل شوند

آمریکا در گوانگژو، شانگهای، شن یانگ، چنگدو و ووهان مجموعا دارای پنج کنسولگری است.

روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" به نقل از یک منبع آگاه نوشت: بسته شدن کنسولگری آمریکا در "چنگدو" که ممکن است به عنوان پاسخ احتمالی وعده داده شده از سوی چین صورت گیرد، باعث افزایش بیشتر تنش های میان ایالات متحده و چین خواهد شد."

کنسولگری آمریکا در چنگدو، در سال 1985 افتتاح شد و از نظر استراتژیک به این دلیل بسیار مهم تلقی می شود که جنوب غربی چین از جمله سیچوان، یوننان، گوئیژو، منطقه خودمختار تبت و چونگ کینگ را در بر می گیرد.

پیش از این گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه چین ممکن است کنسولگری ایالات متحده در ووهان را تعطیل کند، البته ایالات متحده پیش از این با آغاز شیوع بیماری همه گیر کرونا پرسنل دیپلماتیک خود را خارج کرده بود.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا همچنین در این مورد خاطر نشان کرد كه واشنگتن برای محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریكایی ها دستور بسته شدن كنسولگری در هیوستون را صادر كرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا این را رد نكرده است كه دولت آمریکا ممکن است خواستار تعطیلی دیگر نهادهای دیپلماتیک چین شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала