ایتالیایی‌ها Italexit می‌خواهند

© Fotolia / Andrey Kuzminایتالیایی‌ها Italexit می‌خواهند
ایتالیایی‌ها Italexit می‌خواهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، حالا زمزمه‌های خروج ایتالیا از این اتحادیه به گوش می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، سناتور ایتالیایی، جیانلوگی پاراگون تصمیم گرفته است جنبش سیاسی Italexit را راه‌اندازی کند که هدف آن خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.

احتمال تحریم بریتانیا از سوی اتحادیه اروپا در صورت نقض  برگزیت - اسپوتنیک ایران
احتمال تحریم بریتانیا از سوی اتحادیه اروپا در صورت نقض برگزیت

این سیاستمدار گفت: "ما دیگر نمی توانیم در برابر باج خواهی کشورهایی که به اعتبار ایتالیا توهین می کنند تسلیم شویم." وی تأکید کرد که فقط یک کشور واقعاً مستقل می تواند با بحران اقتصادی که توسط همه گیری کووید-19 به وجود آمده است مقابله کند. پاراگون از انگلیس به عنوان نمونه نام برد که در اوایل سال 2020 از اتحادیه اروپا خارج شد. 

خاطرنشان می شود که پیش از اعلام خبر ایجاد حزب خود، این سیاستمدار ایتالیایی با رهبر Brexit نایجل فراژ در لندن ملاقات کرد. روزنامه نیویورک تایمز معتقد است که پاراگون می خواست روی احساسات اروپاگریزی مانور دهد که برای مشکلات اقتصادی کشورها، اتحادیه اروپا را مقصر می‌داند: به نظر آنها، این مشکلات اقتصادی به عنوان مثال توسط مسائل مربوط به مهاجران ایجاد می شوند.

در همین زمان، این نشریه خاطرنشان می کند که زمان اعلام Italexit توسط پاراگون مناسب نبوده است: در تاریخ 21 ژوئیه ، اتحادیه اروپا تصمیم به ایجاد یک صندوق برای بازیابی اقتصادی گرفت که 750 میلیارد یورو به آن اختصاص می یابد.

انگلیس به طور رسمی در اول فوریه سال 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد. در سال 2016، مخالفان ماندن در اتحادیه اروپا با نتیجه 9/51 درصد برنده همه پرسی در انگلستان شدند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала