خاصیت کشنده ویروس کرونا مشخص شد

© Fotolia / Vitanovskiخاصیت کشنده ویروس کرونا مشخص شد
خاصیت کشنده ویروس کرونا مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروتئین ویروسی Nsp1 نقش کلیدی در مکانیسم بیماری زا بازی می کند، که به سارس کووید-۲ کمک می کند تا سلول ها را احاطه و تکثیر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله سایِنس، دانشمندان آلمانی از دانشگاه مونیخ و بیمارستان دانشگاه پزشکی واقع در اولم مکانیزمی را کشف کرده اند که با استفاده از آن ، سارس کووید-۲ ویروس کرونا سنتز پروتئین را در سلولهای آلوده سرکوب می کند و در برابر سیستم ایمنی بدن مقاومت می کند، که می تواند منجر به مرگ بیمار شود.

واکسن کووید آکسفورد به خوبی آزمایش شد

 - اسپوتنیک ایران
واکسن کووید آکسفورد به خوبی آزمایش شد

معلوم شد که پروتئین ویروسی Nsp1 نقش کلیدی در مکانیسم بیماری زا بازی می کند، که به سارس کووید-2 کمک می کند تا سلول ها را احاطه و تکثیر کند.

Nsp1 به زیر واحد ریبوزومی ۴۰S متصل می شود، که اتصال RNA پیام رسان (mRNA) به ریبوزوم ها و سنتز پروتئین متعاقب را در حین انتقال تضمین می کند. یکی از پایانه های پروتئین ویروسی با زیر واحد به گونه ای تعامل دارد که از اتصال mRNA جلوگیری می کند.

قطع سنتز پروتئین منجر به سرکوب کامل یکی از مهمترین سیستم های اصلی محافظت از بدن در برابر عفونت می شود. در نتیجه، سیستم ایمنی دیگر جوابگو نیست، به دلیل Nsp1 سیستم هشدار دهنده دفاع بدن از کار می افتذ. قطع اولیه ارتباط ایمنی، یکی از دلایل ممکن برای ایجاد شرایط مرگبار در بیماران از جمله طوفان سایتوکائین است.

دانشمندان معتقدند كه یکی از روش های احتمالی برای خنثی كردن ويروس کرونا می تواند توسعه دارویی باشد كه اتصال Nsp1 به زير ريبوزوم را مسدود كند. این از لحاظ نظری امکان پذیر است، زیرا به نظر نمی رسد که محل اتصال به پروتئین های سلولی نقش مهمی در سنتز پروتئین ایفا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала