پرتاب اولین کاوشگر امارات به مریخ + عکس

© Photo / NASA/JPL-Caltech مریخ
مریخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات متحده عربی نخستین کاوشگر خود به نام «امید» را برای رسیدن به مریخ به فضا پرتاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل کانال تلگرامی «تفسیر نظامی»، کاوشگر امید در ساعت ۶:۵۸ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۰ ژوئیه به وقت ژاپن بر  فراز یک موشک H-IIA از مرکز فضایی تانگاشیما در ژاپن به فضا پرتاب شد.

پرتاب این کاوشگر دو بار به خاطر شرایط بد آب و هوایی به تعویق افتاده بود. کاوشگر امید قرار است در فوریه سال آینده به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات عربی متحده به سیاره سرخ برسد.

اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود این سفینه ۲۰۰ میلیون دلاری در اوائل سال ۲۰۲۱ به به مدار سیاره سرخ خواهد رسید و دست کم برای یک سال مریخی (اندکی کمتر از دو سال زمینی) از فراز مریخ، این سیاره را بررسی خواهد کرد.

کاوشگر امید تنها سفینه‌ای نیست که در این تابستان به سوی مریخ پرتاب خواند شد. چین قصد دارد در ۲۳ ماه ژوئیه سفینه تیان‌ون-۱ را که شامل یک مدارگرد، یک مریخ‌نشین و یک مریخ‌گرد است به سوی این سیاره بفرستد. آمریکا نیز قصد پرتاب کاوشگر به مریخ را اعلام کرده است.

​از ماه اوت سال 2006، ناسا 16 میلیارد و 700 میلیون دلار برای ایجاد سفینه سرنشین دار ماه – مریخ «اوریون» خرج کرده است که مشابه آن به گفته «روس کسموس»، سفینه «فدراسیون» (آریول) است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала