دانشمندان بریتانیایی شش فرم ویروس کرونا را شناسایی کردند

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان بریتانیایی شش فرم ویروس کرونا را شناسایی کردند
دانشمندان بریتانیایی شش فرم ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان کالج سلطنتی کینگ لندن گفتند شش فرم اصلی از بیماری ایجاد شده توسط ویروس کرونا وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، محققان کالج بریتانیایی، خاطرنشان كردند كه هر فرم از نظر علائم متفاوت است و به شما اجازه می دهد خطر عوارض جدی را تعيين كنيد.

اولین علامت کرونا ویروس کشف شد - اسپوتنیک ایران
اولین علامت کرونا ویروس کشف شد

مبتلایان به فرم اول و دوم، که دانشمندان آنرا "آنفلوانزا" می نامند، دچار سردرد، از بین رفتن احتمال حس بویایی، سرفه و گلودرد می شوند.

در گروه اول ممکن است دردهای عضلانی، درد قفسه سینه وجود داشته باشد، اما ممکن است تب وجود نداشته باشد، در گروه دوم، عرق، تب و از بین رفتن اشتها وجود دارد.

فرم سوم، دستگاه گوارش بدین معنی است که ویروس کرونا در بروز اسهال، از دست دادن اشتها، درد قفسه سینه تأثیر می گذارد. در این حالت سرفه وجود ندارد.

مبتلایان به گروه چهارم خستگی هستند و علائم سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی، درد قفسه سینه، ضعف مداوم و خستگی را دارند.

فرم پنجم و ششم توسط دانشمندان موارد جدی در نظر گرفته می شود. فرم پنجم آنها را "سردرگمی" می نامند. این شکل با سردرد، از کار افتادن حس بویایی و بی اشتهایی، سرفه، تب، گلودرد و درد قفسه سینه، خستگی، کوفتگی و سردرگمی مشخص می شود.

فرم نهایی - ششم یا تنفسی است، که با سردرد، تب، از کار افتادن حس بویایی و بی اشتها، وجود اسهال، تنگی نفس، درد در شکم، گلو و قفسه سینه مشخص می شود؛ علاوه بر این، سردرگمی، درد عضلانی و کوفتگی وجود دارد.

کارشناسان انگلیسی اطمینان دارند که مطالعه آنها پیشرفتی در مطالعه "کووید-19" خواهد داشت و در صورت شیوع موج جدیدی از عفونت، تأثیر جدی در معالجه افراد خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала