دبیر کل سازمان ملل: پاندمی بشریت را به زانو درآورد

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان ملل: پاندمی بشریت را به زانو درآورد
دبیر کل سازمان ملل: پاندمی بشریت را به زانو درآورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل، آنتونیو گوترش در سخنانی به ارزیابی تاثیرات همه‌گیری ویروس کووید بر جامعه بشری پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه 18 جولای در سخنانی گفت: " همه گیری ویروس کووید شکنندگی جهان را نشان داده و بشریت را به زانو در آورده است."

وی افزود: " کووید-19 آشکارا بی عدالتی <…> را نشان می دهد. جهان در آشفتگی است. اقتصاد در حال سقوط آزاد است. ما توسط ویروس میکروسکوپی به <...> زانو در آمدیم. این همه گیر ، شکنندگی جهان ما را نشان داده است. "

ارزیابی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت ثروتمندترین افراد زمین - اسپوتنیک ایران
ارزیابی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت ثروتمندترین افراد زمین

وی همچنین گفت: " این بیماری همه گیر خطراتی را که دهه ها از سوی بشر نادیده گرفته شده بودند را به صورت عریان در دید همه قرار داد: نقاط ضعف سیستم سلامت، بحران آب و هوا، نابرابری های ساختاری و چالش های حمایت از طبقات اجتماعی."

وی گفت، اهداف در مناطقی در طی چند ماه برای سال‌ها به عقب رانده شدند، زیرا آنها دستاوردهای خود را در ریشه کن کردن فقر و کاهش نابرابری از دست دادند.

وی گفت: "COVID-19  با اشعه ایکس مقایسه شده است که ترک های اسکلت شکننده جوامعی را که ما ساخته ایم، ردیابی می کند. این تصورات غلط و دروغ های غلط را برجسته می کند: دروغی که بازارهای آزاد می توانند خدمات درمانی را برای همه فراهم کنند. این تفکر که کار مراقبت بدون مزد کار نیست؛ این توهم که ما در جهان پسا نژادپرستی زندگی می کنیم. این افسانه که همه ما در یک قایق هستیم. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала