چه کسانی در هک کردن توییتر دست داشتند؟

© AFP 2023 / LEON NEALچه کسانی در هک کردن توییتر دست داشتند؟
چه کسانی در هک کردن توییتر دست داشتند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله سایبری اخیر به توییتر توسط گروهی از جوانان از آمریکایی و بریتانیا صورت گرفت که از طریق پیام رسان Discord با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و توسط شخصی با نام مستعار کرک هدایت می شدند که ادعا می کرد خودش در خود این شبکه اجتماعی مشغول به کار است و دارای دسترسی داخلی به حساب های کاربری در توییتر است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه آمریکایی  نیویورک تایمز با استناد به هکرهای شرکت کننده در این جمله سایبری اعلام کرده که اسکرین شات های (تصاویر) گفتگو های خود در پیام رسان Discord را عرضه کرده اند.

نیویورک تایمز  می نویسد موفق شده با چهار شرکت کننده در این هک از جمله کاربرانی با  نام های مستعار lol و ever so anxious تماس بگیرد. حبیب آوان ، یک متخصص امنیت رایانه از کالیفرنیا در برقراری این ارتباط با هکرها کمک کرد. آوان گفت که او با هکرها در تماس بوده زیرا آنها قبلاً سعی کرده بودند شرکت متعلق به وی را  هک کنند.

به گفته شرکت کنندگان در این رویدادها ، ارتباط بین هکرها از پیام رسان Discord انجام شده است. در مرکز این عملیات کاربری به نام  کرک بود.

کاربر lol تصاویر  مکاتبات را با کاربر دارای نام مستعار کرک منتشر نموده که در آن کرک ادعا کرد در توییتر کار می کند و به حساب کاربران کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی دارد. کاربر کرک نوشت: " من در توییتر کار می کنم اما  این پیام را به کسی نشان ندهید."

کارشناس: این احتمال وجود دارد که توییتر نظرات کاربران را دستکاری می کند - اسپوتنیک ایران
کارشناس: این احتمال وجود دارد که توییتر نظرات کاربران را دستکاری می کند

خاطرنشان می شود که کاربر کرک تا زمان حمله روز چهارشنبه در محافل هکرها مشهور نبود. نمایه Discord وی تا 7 ژوئیه هنوز ایجاد نشده بود . هویت واقعی  "کرک" حتی برای سایر هکرهایی که با او همکاری داشتند، هنوز ناشناخته مانده است.

روزنامه نیویورک تایمز می نویسد عملیات هک کردن توییتر نشان داد دسترسی کرک به سیستم های این شبکه اجتماعی چقدر گسترده بوده است: او می تواند به سرعت تنظیمات اولیه امنیتی را برای هر کاربر تغییر داده و عکس توییت ها را از سیستم های داخلی توییتر به عنوان اثبات کنترل حساب های کاربری در آن توسط خود عرضه کند.

بتازگی سرویس پشتیبانی توییتر اعلام کرداین شبکه اجتماعی مورد حمله سایبری قرار گرفته و حساب های کاربری ثروتمندترین شهروندان جهان در آن هک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این افراد ناشناس در حساب های کاربری افراد مشهور از جمله ایلون ماسک،   بنیانگذار تسلا توییت های تقریباً هم شکلی را منتشر کرده بودند. در میان قربانیان ، جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده ، باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین این کشور، میلیاردر بیل گیتس و دیگران دیده می شوند. نویسندگان این پیام ها قول داده بودند بیت کوین های ارسال شده به آنها را طی مدت 30 دقیقه به میزان دو برابر برگردانند. از این طریق بیش از 300 تراکنش به آدرس بیت کوین انجام شده که توسط افراد ناشناس در حساب های کاربری شخصیت های مشهور در توییتر منتشر شده و  12.3 بیت کوین دریافت و 5.8 بیت کوین ارسال گردیده است . قیمت هر  بیت کوین حدود 9.2 هزار دلار آمریکا است و بنابراین در مجموع حدود 112 هزار دلار پول منتقل شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала