ایران بار دیگر برای میانجیگری در موضوع قره باغ اعلام آمادگی کرد

© REUTERS / Denis Balibouse ایران بار دیگر برای میانجیگری در موضوع قره باغ اعلام آمادگی کرد
ایران بار دیگر برای میانجیگری در موضوع قره باغ اعلام آمادگی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود از اعلام آمادگی ایران برای میانجیگری در تنش‌های اخیر میام آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفتگویی تلفنی با جیحون بایراموف، وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان ضمن تبریک این انتصاب وی به این سمت و تاکید بر گسترش روابط دو جانبه، از درگیری های اخیر میان نیروهای آذری و ارمنی و جانباختن شماری از نظامیان اظهار تاسف کرد و بار دیگر آمادگی ایران را برای میانجیگری در راستای کاهش تنش میان طرفین اعلام کرد.

المار محمدیارف از مقام وزارت امور خارجه آذربایجان - اسپوتنیک ایران
رئيس جمهور آذربایجان، وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد

خاطرنشان می‌شود که پیشتر رئیس جمهور آذربایجان، المار محمدیاروف، وزیر امور خارجه این کشور را پس از 16 سال از این سمت برکنار کرده و از عملکرد وی در شرایط تنش با ارمنستان به شدت انتقاد کره بود.

لازم به یادآوری است که روز یکشنبه گذشته، 12 جولای درگیری‌های مسلحانه در منطقه تاوسک در مرز مشترک آذربایجان با ارمنستان آغاز شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این زمینه اعلام کرده که نیروهای مسلح ارمنستان درگیری را آغاز کردند. وزارت دفاع ارمنستان هم طرف آذربایجانی را به تلاش برای تصرف این منطقه متهم کرده است. درگیری‌های مسلحانه طی چند روز گذشته بطور نامتناوب ادامه داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала