ادامه تدارکات چین برای اعزام کاوشگر به کره مریخ

© REUTERS / Stringerپرواز اولین کاوشگر چین به سوی کره مریخ
پرواز اولین کاوشگر چین به سوی کره مریخ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) اعلام کرد که موشک چانگ ژنگ ـ 5 که قرار است اولین کاوشگر چینی برای اکتشاف مریخ را به مدار زمین و مریخ برساند ، به پایگاه فضایی ونچانگ در جزیره هاینان منتقل شده است.

به گزارش اسپوتنیک در اطلاعیه منتشره گفته می شود:"در تاریخ 17 ژوئیه و پس از اتمام کلیه کارهای آزمایشی در بخش  فنی به پایگاه فضایی ونچانگ ، موشک چانگ ژنگ ـ 5 درحالت عمودی  به سکوی پرتاب رسانده شد. پیش بینی می شود که پرتاب اولین کاوشگر چینی برای اکتشاف مریخ بنام "Tianwen-1" در بازه زمانی از نیمه دوم ژوئیه تا نیمه اول اوت صورت بگیرد".

روش جدید جستجوی حیات در مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی  - اسپوتنیک ایران
روش جدید جستجوی حیات در مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی

پیش از این ، کاوشگر "Tianwen-1" نیز به سکوی پرتاب تحویل رسانده شده بود. به گفته رسانه های چینی ، ممکن است این پرتاب فضایی تا اوایل 23 ژوئیه انجام شود. طبق محاسبات اولیه ، این کاوشگر برای رسیدن به سطح سیاره مریخ به هفت ماه زمان نیاز دارد ؛ در صورت موفقیت این ماموریت ، کاوشگر داده های دریافتی را در سال 2021 به زمین می فرستد.

مأموریت برنامه ریزی شده شامل رسیدن به مریخ و چرخش در مدار ان ، فرود و حرکت در سطح سیاره سرخ است. در صورت موفقیت ، دانشمندان قادر به بررسی جو ، توپوگرافی ، ویژگی های زمین شناسی و ویژگی های میدان مغناطیسی این سیاره خواهند بود که کمک خواهد کرد تا سرنخی درباره منشا و سیر تکامل مریخ و کل منظومه شمسی به دست آید.

هدف اصلی این مأموریت،  یافتن علائم احتمالی حیات در مریخ و همچنین کمک به دانشمندان در درک این لست که آیا شرایط در این سیاره ممکن است در آینده تغییر کند تا مریخ برای زندگی انسان مناسب شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала